Românii au cumpărat electronice şi electrocasnice în valoare de 420 de milioane de euro în trimestrul al doilea, în creştere cu 17%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările de produse electronice şi electrocasnice au ajuns la 420 de milioane de euro în trimestrul al doilea, în urcare cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit unui studiu GfK.

Cea mai mare valoare, de 128 de milioane de euro, a fost generată de sectorul telecom, în vreme ce achiziţiile de electrocasnice au crescut cu 27%. Cu excepţia vânzărilor de aparate foto, toate celelalte categorii au înregistrat creşteri.

Se caută smartphone-uri cu ecran mare

Vânzările nesubvenţionate de smartphone-uri şi telefoane mobile clasice au depăşit cu 29% performanţa din trimestrul al doilea al anului 2013. Cererea pentru telefoanele mobile clasice este, însă, slabă. 

„În cadrul categoriei de smartphone, s-a menţinut tendinţa de creştere pentru ecrane cu dimensiuni de 4 sau 5 inch. Cele cu dimensiuni foarte mari (5,6 – 7 inch) au avut o cotă de piaţă scăzută şi stabilă comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, produsele ce permit conexiuni 4G sau încorporează o cameră de 12 megapixeli sunt în creştere“, se arată în raport.

Vânzările de televizoare au crescut datorită Campionatului Mondial

Vânzările de electronice au crescut cu 27% în al doilea trimestru, atingând o valoare de 67 de milioane de euro. „Trendul crescător a atins vârful în iunie, atunci când a înregistrat o creştere semnificativă pentru principalul sub-segment al electronicelor – televizoarele cu ecran plat - o performanţă ce a fost influenţată în mod pozitiv de Cupa Mondială FIFA“, potrivit raportului. 

Chiar dacă televizoarele au fost în lumina reflectoarelor, şi consolele de jocuri au avut creşteri de două cifre, datorită lansărilor recente. Microsoft şi Sony au lansat la finele anului trecut consolele Xbox One şi Play Station 4.

„Veşti bune vin şi din piaţa audio care a reuşit să oprească descreşterea şi să arate semne promiţătoare în cadrul segmentului de soundbars“, potrivit raportului.

Creştere de 13% şi pe segmentul electrocasnicelor mici

Segmentul electrocasnicelor mici a consemnat, la rândul său, o creştere de 13%, până la 27 de milioane de euro. Creşteri semnificative au fost înregistrate pentru uscătoarele de păr şi storcătoarele de fructe.

Aparatele de bucătărie au generat şi ele creşteri, în special cele scumpe, precum maşini espresso automate şi roboţii de bucătărie.

„De o evoluţie bună în cadrul categoriei destinate confortului gospodăriei s-au bucurat şi produsele de nişă precum maşini de călcat şi aspiratoare roboţi“, potrivit documentului. 

Frigiderele şi maşinile de spălat, la modă

Sectorul electrocasnicelor mari a generat 83 de milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2014, cu 12,5% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea a rămas puternic influenţată de produsele de răcire şi de maşinile de spălat, ce au însumat mai mult de 50% din valoarea sectorului.

Calculatoarele recuperează teren

Sectorul IT a înregistrat şi el o creştere de 7,5% în această perioadă, vânzările atingând nivelului de 93 de milioane de euro.

Acum desktopurile au înregistrat o creştere de două cifre, iar monitoarele şi perifericele şi-au menţinut trendul crescător. Tabletele continuă să crească, în vreme vânzările de laptopuri au rămas stabile.

În fine, piaţa de imprimante, multifuncţionale şi consumabile a înregistrat o creştere de aproape 7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 14 milioane de euro. 

Scădere de 18% în domeniul foto, dar tendinţa negatică se diminuează

„După un început foarte greu în 2014, al doilea trimestru a continuat cu un trend negativ  mai mic. Astfel, sectorul foto a scăzut cu peste 18%, piaţa ajungând la 7 milioane de euro – 2 milioane de euro mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut“, potrivit raportului.

Aparatele DSRL au înregistrat chiar o creştere uşoară, în timp ce camerele foto compacte au suferit o scădere de două cifre, trăgând astfel piaţa în jos. 

Studiul GfK Temax este un indice utilizat de companie pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat. Compania compilează date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. 

Mai puteţi citi:

[<a href="//storify.com/phradamon666/electrocasnice" target="_blank">View the story "electrocasnice" on Storify</a>]

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite