România are mai puține mașini pe mia de locuitori decât Bulgaria și Ungaria. Ce stat bate recordul

0
Publicat:

O statistică privind numărul de mașini pe mia de locuitori, realizată la nivel mondial pe baza datelor Organizației Internaționale a Producătorilor de Autovehicule, plasează România spre coada clasamentului din Europa.

Mai multe mașini într-o parcare
România are mai puține mașini pe mia de locuitori decât Bulgaria

Potrivit statisticii, pe primul loc în Europa se află Polonia, cu 761 de mașini la mia de locuitori, urmată de Italia cu 756, Franța cu 704, Cehia cu 658, Portugalia cu 640, Norvegia cu 635, Marea Britanie și Austria fiecare cu câte 632, Spania și Germania cu câte 627, Grecia cu 617, Elveția cu 604, Belgia cu 590, Olanda cu 588, Finlanda – 577, Suedia – 544, Irlanda și Danemarca cu câte 540, Slovacia – 513, Bulgaria – 485, Croația – 474, Ungaria – 463 și abia pe locul 23 se află România cu 438 de mașini la mia de locuitori.

Mai puține mașini decât noi sunt în Rusia – 389 la mia de locuitori, Serbia – 330, Turcia – 220 și Ucraina – 192.

La nivel mondial, România se află la jumătatea clasamentului ca număr de maşini la mia de locuitori.

Pe primul loc la nivel mondial se află Noua Zeelandă, o țară cunoscută pentru dragostea pentru mașini.

Cu aproape nouă mașini pe drum la fiecare 10 persoane, această cifră este deosebit de mare, având în vedere că copiii reprezintă aproximativ 20% din populație. Majoritatea mașinilor sunt importate la mâna a doua din Japonia datorită unui val de dereglementări din anii 1980, iar țara fiind un producător major de mașini cu volan pe dreapta.

Statele Unite sunt aproape în urmă, cu o preferință clară pentru camioane și SUV-uri. De fapt, seria Ford F-1 a fost cel mai bine vândut vehicul din America timp de 42 de ani consecutiv.

În Europa, Polonia are cel mai mare număr de vehicule per persoană, dar una dintre cele mai scăzute ponderi de vehicule electrice (EV). În timp ce vehiculele electrice reprezintă aproape 16% din totalul mașinilor din țara de top, Norvegia, ele cuprind 0,1% în Polonia. În medie, vehiculele electrice reprezintă 0,8% din mașinile de pasageri din Uniunea Europeană.

Condus de o clasă de mijloc în expansiune, Vietnamul a înregistrat cea mai rapidă creștere a proprietății. Între 2015 și 2020, rata de motorizare a crescut cu 17% în fiecare an. În plus, China a înregistrat o creștere de 14%, în timp ce vehiculele Indiei la 1.000 de locuitori au crescut cu 10% anual în această perioadă.

Cele mai bune piețe de vehicule electrice, după țară

Pe măsură ce vânzările de vehicule electrice câștigă avânt, iată cele mai mari piețe din lume, pe baza numărului de mașini toate vehiculele electrice utilizate începând cu 2022:

image

China găzduiește peste jumătate dintre vehiculele electrice din lume.

Poziția sa pe piața globală a vehiculelor electrice poate fi explicată prin apropierea sa de materiile prime utilizate în bateriile vehiculelor electrice. De fapt, China produce aproximativ 70% din metalele pământurilor rare din lume și are o capacitate de producție mai mare de baterii decât toate celelalte țări la un loc.

În plus, China a dezvoltat politici guvernamentale cheie care au abordat în mod specific obstacolele operaționale, cum ar fi constrângerile bateriei, ceea ce duce la inovare în tehnologiile de bază. În 2023, vehiculele electrice au reprezentat 31% din toate vânzările de mașini din China, stimulate de stimulentele guvernamentale și cererea puternică a consumatorilor.

Norvegia este un alt lider pe piața EV, al cărui guvern a început să introducă politici EV încă din 1990. Până în 2025, țara își propune să elimine complet vânzările de vehicule cu motor cu combustie internă. Aproximativ 80% din toate vânzările de vehicule în Norvegia au fost vehicule electrice în 2022, cea mai mare din lume.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite