Producătorii chinezi de mașini electrice se folosesc de tehnologie pentru a stimula vânzările

0
Publicat:

Companiile chineze din întregul lanț de aprovizionare cu vehicule electrice au declarat că reducerea costurilor și poziția de lider tehnologic le vor ajuta să obțină contracte cu Occidentul, în ciuda tensiunilor geopolitice și a preocupărilor legate de securitate.

foto fabrica mașini din Shanghai
Producătorii chinezi de mașini electrice se folosesc de tehnologie pentru a stimula vânzările

Companiile care produc orice, de la șasiuri pentru vehicule electrice și software de conducere autonomă până la cobalt și nichel utilizate în baterii, speră să găsească parteneri de peste hotare, în ciuda îngrijorării SUA și a Europei cu privire la ascensiunea Chinei ca superputere tehnologică, transmite Financial Times.

Paul Li, fondator al furnizorului chinez de piese pentru vehicule electrice U-Power, susține că o colaborare cu sectorul vehiculelor electrice din această țară, care este de departe cel mai mare din lume, poate însemna pentru companiile străine dezvoltarea de mașini cu ani mai repede decât în mod tradițional și reducerea costurilor până la jumătate.

Ca dovadă a faptului că producătorii străini de automobile realizează avantajele, el a menționat asocierea de 700 de milioane de dolari dintre Volkswagen și rivalul chinez Xpeng de anul trecut. Această tranzacție a fost urmată la scurt timp de o investiție de 1,5 miliarde de euro în start-up-ul chinezesc de vehicule electrice Leapmotor de către Stellantis, care produce automobile Jeep în SUA și deține mărcile Fiat și Citroën în Europa.

Aceste corporații globale au dovedit deja că și cei mai mari producători de automobile din prezent trebuie să achiziționeze soluții din China pentru a economisi timp și pentru a obține produse mult mai competitive”, a declarat Li.

Compania lui Li, care are birouri în Hefei, în apropiere de Shanghai, precum și în Silicon Valley, proiectează și vinde șasiuri pentru vehicule electrice - cunoscute sub numele de skateboard-uri.

Luna trecută, U-Power a semnat un contract pentru a furniza skateboard-urile sale către Olympian Motors, un start-up în domeniul EV cu sediul în New York. De asemenea, compania colaborează cu FEST Auto, cu sediul în Singapore, pentru a vinde EV-uri pe piața europeană de logistică.

Într-un alt exemplu, Appotronics, cu sediul în Shenzhen, care furnizează proiectoare laser pentru aproape jumătate din cinematografele din China, va furniza BMW tehnologie laser pentru unele dintre cele mai recente ecrane auto ale grupului german. Iar DeepRoute.ai, cu sediul la Shenzhen, care are deja un birou în SUA, înființează acum unul în Europa pentru a-și vinde tehnologia de cartografiere pentru mașinile fără șofer.

Această tendință evidențiază încrederea Chinei că tensiunile comerciale și măsurile de decuplare vor fi depășite de Europa și SUA, care au nevoie de ajutor pentru a-și dezvolta industriile locale de vehicule electrice, după ce s-au adaptat mai lent decât omologii lor chinezi la transformarea în vehicule mai inteligente și mai puțin poluante.

"Chiar și SUA sunt conștiente că trebuie să existe un anumit nivel de potențial de implicare a Chinei - poate fi foarte controlat, dar trebuie să existe un anumit nivel", a declarat Cory Combs, director asociat la firma de consultanță Trivium China, cu sediul la Beijing.

Companiile chineze dezvoltă, de asemenea, noi abordări pentru a se impune pe piețele străine, în loc să se limiteze la exportul de produse din China. Aceasta include înființarea de fabrici și centre de cercetare în Europa și America de Nord, precum și formarea de societăți mixte cu companii europene și americane.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite