Opinie: Fisuri rezidenţiale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andrei Panait, editor coordonator
Andrei Panait, editor coordonator

La sfârşitul anului trecut am participat la un eveniment organizat de o companie imobiliară la Rin Grand Hotel, clasificat la patru stele.

Am ajuns în parcarea supraetajată a hotelului. Spaţiul era inundat, ninsese de curând, iar pe jos, în interiorul parcării, se formase polei. Am reuşit să parchez şi mi-am făcut drum printre bălţi până la casa scării şi a liftului. Ascensorul era defect, dar nici un anunţ nu semnala acest lucru. Cât am aşteptat să vină, din parcare a mai apărut un cuplu tânăr, cu un copil mic.

Am decis să o luăm pe scări. Acestea erau şi ele alunecoase, pentru că nimeni nu se deranjase să cureţe gheaţa. Pe ultima rampă înainte de parter, bărbatul, care ţinea copilul în braţe, a alunecat şi a căzut, lovindu-se cu spatele de trepte. Copilul i-a scăpat din braţe şi s-a lovit cu capul de un perete. Din fericire, cei doi nu au păţit mai nimic, doar se speriaseră.

Proprietarul hotelului a ridicat şi ansamblul rezidenţial din imediata apropiere a hotelului, intitulat pompos Confort City. Şi aici există probleme cu parcarea, dar de altă natură. Vizitatorii care stau mai mult de 40 de minute trebuie să plătească o taxă.

Probabil că dezvoltatorul s-a gândit să mai scoată un ban, din moment ce piaţa imobiliară e blocată. Unii ar putea spune că e treaba dezvoltatorului ce face cu parcările din ansamblul rezidenţial. Problema în cazul Confort City este mai mult una de atitudine. Cum v-aţi simţi, spre exemplu, dacă atunci când mergeţi să vă faceţi cumpărăturile într-un centru comercial, v-ar fi percepută o taxă pentru parcare? În fond, spaţiul respectiv este deţinut de proprietarul centrului, care are dreptul să introducă o asemenea taxă dacă aşa doreşte!

Cumpărătorii din alt complex, Vitan Platinum Towers, reclamă o atitudine lipsită de transparenţă din partea constructorului. Şi asta în condiţiile în care termenele de livrare au fost depăşite cu perioade de ordinul anilor, în unele cazuri. Probleme există şi la parcarea subterană a ansamblului Răsărit de Soare, construit de Conarg. Aici au apărut o serie de fisuri la elemente precum grinzi, plăci şi stâlpi. Romeo Căzănescu, directorul general al Conarg, a comentat pentru „Adevărul" această situaţie, spre deosebire de dezvoltatorul ansamblului Vitan Platinum.

Puteţi citi detaliile în pagina 8. Comunicarea este o atitudine normală pentru o companie, chiar şi atunci când este vorba despre deficienţe în execuţie. Lipsa comunicării şi a respectului nu demonstrează decât că modul de lucru al dezvoltatorilor respectivi are grave fisuri, poate iremediabile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite