O fabrică de produse lactate și brânzeturi își închide porțile timp de 3 ani DOCUMENT

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O cunoscută fabrică de lactate și brânzeturi din România, unde acționar majoritar este SIF Oltenia a decis să-și închidă activitatea pentru o perioadă de trei ani.

Lapte, iaurt, smântână și brânză puse într-o cutie de carton
O cunoscută fabrică de lactate și brânzeturi din România își închide porțile

Producătorul Lactate Natura din Târgovişte îşi va suspenda producţia timp de trei ani, începând cu 9 februarie 2023, potrivit unei decizii a Adunării Generale a Acţionarilor, publicată pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

În ședința din 7 februarie, Consiliul de Administrație al „Lactate Natura”, fosta Întreprindere Industralizarea Laptelui, a supus votului următoarele măsuri:

- Aprobarea suspendärii temporare a activitatii societatii pe o perioadã de 3 ani, Incepând cu data de 09.02.2023 i

- Aprobarea reducerii capitalului social a! societälii LACTATE NATURA S.A. de la valoarea de 14.096.751,25 lei la valoarea de 5.996.751,25 lei, prin micorarea numärului de actiuni de la 11.277.401 actiuni la 4.797.401 actiuni cu 0 valoare nominalã de 1,25 iei/actiune. Reducerea capitalului social se realizeazä pentru acoperirea parțiala a pierderii reportate Inregistratä In situatiile financiare auditate ale societäții la 31.12.2021.

„Mentionăm cã Lactate Natura S.A. s-a confruntat in ultimii 11 ani Cu o situatie financiarä dificilă, inregistrând pierderi contabile succesive”, se arată în documentul supus votului.

De ce își închide porțile

În contextul economic actual, Societatea nu poate susține o activitate viabilã, avãnd în vedere următoarele:

• Pe piața de desfacere se fac presiuni mari pentru reducerea prețuIui de livrare, iar pe piața achizițiilor de materie primă se fac presiuni din partea fermierilor pentru creșterea prețului laptelui;

• Societatea se confruntä cu probleme majore privind imposibilitatea achiziționării materiilor prime la proximă distanță, de calitate corespunzătoare, dar și la prețuri care să-i asigure încadrarea în prețul de vânzare;

• Comenzile lansate de principalii clienți (marile lanțuri de magazine de retail) sunt doar de produse lactate sub marca proprie a acestora, ceea ce are ca efect dispariția mărcii proprii de produse NATURA;

• Lipsa forței de muncă calificată a generat disfuncionalități majore în activitatea curentă de producție susținută pentru onorarea comenzilor variabile de produse lactate;

• Capacitatea de producție a liniei de fabricație delinută de societate (aproximativ 30.000 litri lapte/zi) este semnificativ disproporționată în raport cu volumul comenzilor primite (ce impuneau prelucrarea a aproximativ 5.000 litri lapte/zi), înregistrându-se costuri de producie ridicate care au depășit, în cele mai multe cazuri, prețurile de vânzare pentru respectivele produse;

• Echipamentele și utilajele destinate ambalării produselor sunt uzate fizic și moral și nu mai permit alinierea companiei la noile condiții de calitate din industria produselor lactate.

• Mentinerea echiiibrului între prețul de livrare al produselor finite și costul de producție este primordial pentru elicientizarea activități, dar Lactate Natura se află în imposibilitatea atingerii acestui obiectiv din cauza dotărilor tehnologice învechite și concurentei puternice pe piața laptelui. Astfel, îcondițiile în care continuarea activității societății, după modelul de business actual, ar genera pierderi de minim 80.000 lei pe lună singura soluție viabilă la acest moment este întreruperea ternporară a activității de producție a societății pentru o perioadă de 3 ani, în vederea identificării unor soluții viabile pentru desfășurarea activității pe baze profitabile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite