Mașinile noi pe benzină și motorină ar putea fi vândute și după 2035

0
Publicat:

Mașinile noi cu motoare pe combustie ar putea fi vândute și după 2035, interdicția propusă de oficialii europeni putând fi amânată cu cel puțin câțiva ani, potrivit șefului Porsche, Lutz Meschke.

Cineva alimentează cu combustibil o mașină
Mașinile noi cu motoare pe combustie ar putea fi vândute și după 2035

Planul european de eliminare treptată a vânzării de mașini noi cu motoare cu combustie până în 2035 ar putea fi amânat, a declarat directorul financiar al Porsche AG, Lutz Meschke, potrivit Bloomberg.

"Există o mulțime de discuții în acest moment în jurul sfârșitului motorului cu combustie", a declarat recent Meschke, în timp ce se afla în Singapore. "Cred că măsura ar putea fi amânată".

O încetinire a comenzilor de vehicule electrice a pus sub semnul întrebării dacă Uniunea Europeană este pe drumul cel bun pentru eliminarea treptată, care reprezintă unul dintre cele mai ambițioase eforturi de reducere a emisiilor de carbon. Consumatorii din regiune au fost descurajați de lipsa unor rețele de încărcare fiabile, de prețurile ridicate persistente și de retragerea stimulentelor pentru vehiculele electrice. Marea Britanie și-a amânat deja cu cinci ani interdicția planificată de a comercializa noi modele pe benzină și diesel.

În timp ce producătorii de EV-uri premium și de lux pot funcționa fără subvenții, tăierea acestora din segmentul de volum este o greșeală, a declarat Meschke, care a vorbit în marja evenimentului de prezentare a SUV-ului electric Macan al Porsche, care a fost amânat mult timp.

"Trebuie să vedem cât de abruptă este curba de creștere în următorii ani", a spus Meschke. "Dacă vom avea o situație ca acum, cu o anumită reticență în a cumpăra mașini electrice în Europa, atunci poate că subvențiile vor reveni".

Anul trecut, în săptămânile de dinaintea adoptării de către UE a planului de eliminare treptată a vehiculelor noi cu motoare cu combustie, Germania a refuzat să susțină acest demers, cerând ca Bruxelles-ul să protejeze și vehiculele care funcționează cu combustibili electrici - o tehnologie susținută de Porsche.

Proiectul a fost aprobat de PE, dar nu a fost transformat într-o lege

Parlamentul European a aprobat, în februarie 2023, printr-un vot final, un proiect de regulament care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035, ca parte a pachetului "Pregătiţi pentru 55".

Noua legislaţie stabileşte calea de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare noi până în 2035.

Este vorba de un obiectiv aplicabil întregului parc de vehicule de la nivelul Uniunii ce presupune reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi, comparativ cu 2021.

Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.În urma implementării noii legislaţii, va fi imposibilă vânzarea în UE a maşinilor noi cu motoare pe combustie. Viitoarea lege este menită să accelereze trecerea Europei la vehiculele electrice, pentru combaterea schimbărilor climatice.

Dar Germania caută un spaţiu de negociere pentru motoarele pe combustie care folosesc combustibili produşi prin folosirea electricităţii sau e-combustibili."CE ar trebui să vină cu o propunere privind modul de folosire al e-combustibililor sau cum pot funcţiona motoare pe combustie care folosesc combustibili cu carbon neutru", a declarat secretarul german de stat pentru Transporturi, Michael Theurer.

El a explicat că Germania crede că vehiculele electrice alimentate pe baterii "sunt calea de urmat", dar vrea să vadă sprijinite şi alte tehnologii fără CO2.

"Avem nevoie de hidrogen şi, de asemenea, de e-combustibili, în special la vehiculele grele, la camioanele de transport", susţine oficialul german.

Germania este ţara de origine a marilor producători auto, inclusiv Volkswagen, care s-au angajat să producă doar maşini electrice în Europa din 2033, şi BMW, care a avertizat în legătură cu efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie în UE, din 2035.

Comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, a declarat că mulţi din cei implicaţi în sectorul transporturilor împărtăşesc temerile Germaniei. "Cred că discuţia nu s-a încheiat, chiar dacă s-a votat", a afirmat la o conferinţă de presă Adina Vălean.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite