Lugoj-Deva: două secţiuni de autostradă nu mai au autorizaţie de construcţie. Printre cauze, un cimitir şi o peşteră cu lilieci

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Urmare a efectuării unui control al Inspectoratului de Stat în Construcţii pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva au fost suspendate temporar lucrările de excuţie aferente secţiunilor C şi D, respectiv: de la km 88+016  - km 99+500. Această decizie a fost luată din cauza lipsei Autorizaţiei de Construire pentru secţiunile respective“, se arată într-un comunicat al CNADNR.

„Precizăm că Acordul de mediu aferent tronsonului de autostradă Lugoj - Deva: RO ANPM-07/09.09.2010 a fost revizuit în data de 24 decembrie 2013, fiind emis pentru întreg tronsonul de autostradă“, arată compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

Ce obstacole au întâlnit constructorii

Lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva a fost împărţit în 4 secţiuni, respectiv:
•    Secţiunea A km 77+361 – km 83+014;
•    Secţiunea B km 83+014 – km 88+016;
•    Secţiunea C km 88+016 – km 94+350;
•    Secţiunea D km 94+350- km 99+500.

Pentru secţiunile A şi B a fost emisă Autorizaţia de Construire în data de 15 octombrie 2014.

„Referitor la secţiunile C şi D, menţionăm că Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu întârziere în cadrul CTE-CNADNR din cauza identificării unor probleme, respectiv:
- cimitirul neautorizat de la km 90+275 - km 90+315
- halda de cenuşă şi zgură de la Mintia, km 93+300 - km 94+300
- stabilitatea versantului de la km 96+620 - km 97+750
- amenajarea Nodului Rutier de la Şoimuş - km 99+500
- existenţa Peşterii Tunel cu lilieci în aproprierea localităţii Şoimuş, în culoarul expropriat în zona km 97+200“, arată CNADNR.

Odată cu identificarea acestor probleme, CNADNR a solicitat Antreprenorului (Asocierea SC Tehnostrade SRL + SC Spedition UMB SRL) transmiterea tuturor modificărilor aduse proiectului faţă de Acordul de mediu emis în data de 24 decembrie 2013, întrucât este necesară revizuirea acestuia.

Trebuie reluate toate procedurile

"Specificăm că un impediment deosebit în realizarea unui proiect de maximă importanţă este tocmai această reluare a întregului mecanism de obţinere a Acordului de Mediu şi implicit a Autorizaţiei de Construcţie, când de fiecrare dată la proiect sunt aduse modificări generate de astfel de probleme apărute în teren.
În acest sens, CNADNR SA împreună cu Ministerul Transporturilor, analizând atât cazul de faţă, cât şi alte situaţii similare existente, a propus şi lucrează la realizarea unui Memorandum prin care să integreze toate instituţiile cu atribuţii în emiterea avizelor şi acordurilor pentru realizarea proiectelor din fonduri europene nerambursabile.
Pe lângă modificarea Legii achiziţiilor publice, vom susţine de asemenea şi scurtarea timpilor şi corelarea activităţilor tuturor celor implicaţi, astfel încât anumite activităţi să se desfăşoare cât mai repede şi cât mai coerent.
În perioada de derulare a programului POS-T  2007-2013 am întâmpinat multe situaţii similare pe care le-am soluţionat în timp, astfel tocmai din acest motiv în programul POIM dorim să avem o abordare mult mai strictă, mai fermă şi cu o eficentă ridicată.
De aceea, în vederea evitării riscului de depăşire a perioadei de eligibilitate aferentă proiectului autostrăzii Lugoj-Deva lot 2, lot 3 şi lot 4 (sector Dumbrava-Deva) finanţat din POS- T în perioada de programare 2007-2013, am demarat procedura de fazare a proiectului, astfel:
- FAZA 1 – lucrări executate, considerate funţionale pentru scopul lor, având ca termen limita de efectuare a plăţilor data de 31 decembrie 2015, cu  rambursarea cheltuielilor eligibile aferente din POS-T 2007-2013;
- FAZA 2 – restul lucrărilor rămase de executat până la sfârşitul proiectului, cu rambursarea cheltuielilor eligibile din POIM  2014-2020", a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite