Investitorii pariază tot mai mult pe startup-uri, ca alternativă la plasamentele clasice - INFOGRAFIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unicornii sunt startup-urile care au reuşit să atingă o capitalizare de un miliard de dolari. Cele care au atins cel mai rapid statutul de unicorni provin din domenii ca imobiliare, on-demand, social media şi e-commerce.

Când investitorul Aileen Lee, fondator al unui fond cu capital de risc, a botezat în 2013 ca „unicorni” startup-urile care atinseseră capitalizarea de un miliard de dolari sau mai mult, nu erau decât 39 astfel de exemple.

Termenul l-a ales pentru că defineşte un animal mitologic, extrem de rar, asemenea succesului pe care îl aveau startup-urile în noiembrie 2013, când a publicat un studiu pe această temă. Atunci nu existau decât 39 de unicorni în toată lumea. Adică 39 de companii pornite de la zero în ultimul deceniu şi care reuşiseră să fie evaluate la peste un miliard de dolari.

Ritmul de înmulţire s-a accelerat puternic de atunci. În 2014 au apărut 64, iar în 2015 încă 91. Deja în 2016, în doar două luni, sunt deja 11 care au intrat în rândul startup-urilor miliardare.

La sfârşitul anului 2013 era un singur unicorn care atinsese capitalizarea de 10 miliarde de dolari şi anume Facebook. La sfârşitul lui 2015 erau aproximativ 10 asemenea exemple, printre care Uber, Palantir şi Airbnb.

În ultima perioadă se lansează în fiecare an milioane de startup-uri, dar peste 90% dintre ele dispar încă din primul an al existenţei. Însă cele care reuşesc să supravieţuiască se pot considera norocoase.

Acestea au mari şanse să beneficieze de plasamente masive făcute de fondurile cu capital de risc şi firme de investiţii. Pe fondul reducerii randamentelor obligaţiunilor şi a turbulenţelor de pe burse, investitorii se îndreaptă spre aceste plasamente cu risc ridicat. Ca urmare, în ultimii doi ani, volumul investiţiilor s-a majorat cu mai mult de 50% pe an, conform revistei Forbes.

unicorni infografie
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite