Circuitele turistice de business, la mare căutare printre occidentali
0Turiştii străini preferă să cumpere sejururi în România, la pachet cu cele de peste Dunăre şi Tisa Pe segmetul circuitelor turistice, oferta autohtonă are mare căutare când este
Turiştii străini preferă să cumpere sejururi în România, la pachet cu cele de peste Dunăre şi Tisa
Pe segmetul circuitelor turistice, oferta autohtonă are mare căutare când este combinată cu cea a unor destinaţii din statele vecine. Astfel, pentru România şi Bulgaria, la pachet, se manifestă o creştere a cererii, în special pe segmentul turismului de afaceri.
Gheorge Fodoreanu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), spune că se aşteptă la o creştere foarte mare a cererii turiştilor străini pentru circuitele în România. "Numărul celor care vor veni prin circuite culturale va creşte foarte mult, mai ales că venim după nişte ani slabi, din cauza gripei aviare şi a inundaţiilor", crede Fodoreanu. Acesta spune că se constată majorarea cererii pentru pachetele de servicii în care destinaţii din România sunt oferite la pachet cu zone din Bulgaria, Ungaria, Serbia sau Moldova. "De departe însă, tandemul România - Bulgaria are cel mai mare succes", spune oficialul ANAT.
România a luat faţa Bulgariei la turismul cultural
La modul general, numărul turiştilor străini care ne vor vizita ţara în acest an este estimat să se majoreze cu 30-40%. Aderarea României la Uniunea Europeană a deschis apetitul unor segmente de piaţă care până acum nu considerau ţara noastră ca o destinaţie de luat în seamă. "Se înregistrează o creştere a cererii de pe pieţe care până acum au stat în expectativă, în special din partea Marii Britanii. Ca şi destinaţie pentru circuite, se pune mult accent pe moştenirea culturală a României, pe siturile din patrimoniul UNESCO pe care le avem din belşug în ţară", a declarat la rândul său Răzvan Teodorescu, director de marketing la agenţia Atlantic Tour. Acesta spune că sunt la mare căutare în rândul turiştilor vest-europeni, în special al celor germani, circuitele care combină trasee din România şi Ungaria. Turiştii care aleg astfel de pachete, de regulă, nici nu ajung la Bucureşti, spune reprezentantul Atlantic Tour, ci se mulţumesc doar cu nordul Moldovei, zona Transilvaniei şi bisericile săseşti. Oficialul Atlantic Tour a indicat şi un segment de piaţă unde România a întrecut oferta bulgărească: turismul cultural. "Pentu englezi, Bulgaria nu este văzută cu interes, pentru că e percepută ca o destinaţie pentru litoral şi locul unde pot să-şi cumpere locuinţe", a mai spus Răzvan Teodorescu. El apreciază că, în acest an, cererea pe segmentul circuitelor va creşte cu aproximativ 20%, cu condiţia să nu apară probleme de genul gripei aviare sau calamităţi naturale.
Americanii vor să vadă România şi Bulgaria la pachet
Veşti bune vin şi dinspre turismul de afaceri. Pe acest segment, România beneficiază de o conjunctură favorabilă, oportunitate care nu ar trebui pierdută, consideră specialiştii din domeniu. "Pe măsură ce foste destinaţii emergente, precum Praga, Moscova, Budapesta devin destinaţii consacrate, marii cumpărători internaţionali îşi orientează atenţia spre noile destinaţii din spaţiul european, precum Bucureştiul şi Sofia", a declarat, pentru Adevărul, Nicolae Nica, managing partner la compania Leron. Acesta spune că se manifestă un interes în creştere al clienţilor corporatişti europeni şi americani pentru România şi Bulgaria. "Dacă în cadrul târgurilor de profil IMEX şi EIBTM s-a făcut simţită această tendinţă, în ultimele luni primim tot mai multe cereri concrete, fie direct de la cumpăratori internaţionali, fie de la partenerii noştri bulgari, pentru programe care includ atât Bucureştiul, cât şi Sofia", a mai spus oficialul Leron. "Cererile sunt formulate de cumpărători internaţionali în favoarea unor companii din SUA, Belgia, Finlanda, Italia şi Franţa, care utilizează frecvent acest gen de servicii, spune Nicolae Nica. Pentru segmentul de turism de afaceri, Bucureştiul este principalul oraş pentru companii pe lista preferinţelor, la concurenţă cu zonele de interes turistic tradiţionale din ţară. Cererea în creştere nu este însă de ajuns pentru a face din ţara noastră o destinaţie emergentă, statut la care, potrivit studiilor internaţionale, au ajuns deja Croaţia, statele baltice, Panama, Republica Dominicană sau chiar oraşe precum Budapesta. României îi lipseşte în primul rând infrastructura de transport de calitate şi legături aeriene suficiente, opinează Nica. "Rămâne de văzut cât de bine va folosi fiecare dintre cele două ţări această oportunitate şi cine va reuşi să transforme această conjunctură într-o cerere stabilă, prin calitatea serviciilor şi raportul preţ-calitate", a concluzionat oficialul Leron.