Ce se întâmplă cu cei 9.000 de angajaţi ai CFR Marfă? Gruia Stoica spune să nu se îngrijoreze, Guvernul dă Hotărâre pentru ca 1.000 de salariaţi să ia compensatorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După de Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de Gruia Stoica, a fost ieri declarată câştigătoarea licitaţiei pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, toată lumea se întreabă ce se întâmplă cu cei 9.000 de angajaţi ai operatorului feroviar de marfă. Gruia Stoica le transmite salariaţilor CFR Marfă să nu aibă motive de îngrijorare, în timp ce Guvernul pregăteşte o Hotărâre de Guvern prin care 1.000 de angajaţi să primească plăţi compensatorii.

„Să nu aibă motive de îngrijorare, aşa le spun. Cu siguranţă, în anumite puncte este nevoie de restructurare. Dar eu nu mă gândesc strict la restructurare, eu aş vrea să găsim soluţii împreună cu Ministerul Muncii şi cu sindincatele, să vedem ce putem face să nu dăm oamenii afară. Nu este intenţia mea primordială de a da oamenii afară, nu vrem să cream probleme sociale şi m-aş bucura enorm să găsim împreună cu Ministerul Muncii o soluţie prin care să le dăm de lucru altceva“, a declarat Gruia Stoica, proprietarul GFR, la TVR 1.

Pe de altă parte, Executivul nu a putut impune companiei GFR să menţină un număr anume de angajaţi la CFR Marfă pe mai mulţi ani şi pregăteşte o hotărâre de guvern prin care aproximativ 1.000 de angajaţi să poată beneficia de plăţi compensatorii, a anunţat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor

„Avem un contract colectiv de muncă în vigoare până în luna aprilie a anului viitor. Sunt convins că vom găsi soluţiile pentru ca oamenii să nu fie disponibilizaţi şi să nu li se găsească o soluţie pentru venituri“, a a firmat ministrul.

El a adăugat că au început procedurile legale pentru ca aproximativ 1.000 de salariaţi de la CFR Marfă să poată beneficia de prevederile Ordonanţei 36/2013 privind protecţa socială.

Ordonanţa 36, adoptată la începutul acestui an, prevede că persoanele disponibilizate de la companii de stat vor primi indemnizaţie de şomaj, venit lunar de completare şi plăţi compensatorii acordate în conformitate cu contractelor de muncă aplicabile la nivelul fiecărei societăţi.

„Sunt în pregătirea unei hotărâri de guvern pentru ca 1.000 de angajaţi, dacă vor dori să fie disponibilizaţi, să poată beneficia de salarii compenstaorii (...) Doresc să mă asigur că pot beneficia de salarii compensatorii salariaţii CFR Marfă. Mai departe vom vedea care şi câţi salariaţi vor putea fi disponibilizaţi“, a afirmat Fenechiu.

Ministrul Transporturilor a menţionat că Guvernul nu a putut solicita prin caietul de sarcini menţinerea numărului de salariaţi pentru o anumită perioadă de ani.

„Nu ne permite nimeni, populismele unora sunt uriaşe. Faptul că există un contract colectiv de muncă este un lucru benefic şi vom avea grijă de salariaţi în continuare“, a continuat Fenechiu.

Ministrul s-a declarat convins că GFR nu a făcut această achiziţie pentru a opera disponibilizări.

Grup Feroviar Român a fost declarat joi câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.

În ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român (GFR), după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz şi compania americană OmniTRAX s-au retras.


Vă recomandăm: 

GFR şi-a adjudecat CFR Marfă. Plăteşte 202 milioane de euro în 60 de zile şi investeşte 200 de milioane de euro plus 1,5 milioane de euro investiţii de mediu. După lungi negocieri la Ministerul Transporturilor, Grup Feroviar Român (GFR) a renunţat la condiţia impusă, plata eşalonată, şi a fost declarată câştigătorul licitaţiei pentru preluarea a 51% din CFR Marfă. Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a declarat că preţul oferit de GFR este de 202 milioane de euro, sumă pe care o va plăti în termen de 60 de zile, şi compania se angajeajă să investească alte 200 de milioane de euro.

Cine este Gruia Stoica, câştigătorul CFR Marfă. De la afacerist în satul de romi Toflea la vânzător de dălţi şi operator feroviar. Acum, „regele vagoanelor“. Gruia Stoica (45 de ani), proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), companie care a câştigat licitaţia pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, s-a născut în comuna Toflea, judeţul Galaţi. El a reuşit să-şi clădească un business solid în industria căilor ferate atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă şi să ajungă la o avere de sute de milioane de euro.

Gruia Stoica: „Dacă nu plătesc banii pentru CFR Marfă, risc să pierd 28 de milioane de euro“. Omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controlează compania Grup Feroviar Român, declarată câştigătoarea competiţiei în privatizarea CFR Marfă, a declarat că va plăti cele peste 200 de milioane de euro în termenul prevăzut pentru că altfel riscă să piardă 28 de milioane de euro.

Cum a rămas Gruia Stoica singur în cursa pentru CFR Marfă. GFR află joi dacă a câştigat licitaţia pentre preluarea transportatorului feroviar de stat. Joi urmează să fie anunţat câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă. Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de Gruia Stoica, este singura care a depus oferta de preluare, după ce asocierea Transferoviar-Donau Finanz s-a retras, iar americanii de la OmniTRAX au fost eliminaţi în faza de precalificare.

Gruia Stoica, GFR: „Avem suma minimă de 180 de milioane de euro pentru CFR Marfă, din fonduri proprii şi bancare“. Grup Feroviar Român deţine suma minimă de 180 de milioane de euro pentru preluarea CFR Marfă, din surse proprii şi bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate şi garanţie de la Raiffeisen Bank Austria, a declarat Gruia Stoica, proprietarul companiei.

EXCLUSIV Transferoviar s-a retras din cursa pentru CFR Marfă pentru că nu a obţinut de la Raiffeisen Bank garanţia de 10 milioane de euro solicitată. Asocierea formată din firma Transferoviar, deţinută de Călin Mitică, şi fondul de investiţii austriac Donau Finanz s-au retras din cursa pentru preluarea CFR Marfă întrucât nu a obţinut scrisoarea de garanţie în valoare de 10 milioane de euro pe care o solicitase de la Raiffeisen Bank. Garanţia de participare trebuia depusă până astăzi, la ora 12.00, la Ministerul Transporturilor, fiind condiţie obligatorie în procesul de privatizare.

Cum trebuie să arate investitorul strategic pe care îl caută statul. Ca să-i evite pe cei care taie fabricile României la fier vechi şi le transformă în malluri, autorităţile au introdus în criteriile de privatizare sintagma „investitor strategic“. „Adevărul“ vă prezintă caracteristicile obligatorii ale acestuia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite