Cătălin ​Drulă, despre Autostrada Sibiu - Piteşti: Loturile 2 şi 3 sunt proiecte gigantice pentru România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Asociaţia Pro Infrastructură
Foto Asociaţia Pro Infrastructură

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat joi că loturile 2 şi 3 din Autostrada Sibiu - Piteşti sunt proiecte gigantice pentru România, care costă fiecare câte 1 miliard de euro.

„​Avem nişte licitaţii foarte mari în derulare, care sunt cu precalificare, fiind licitaţii restrânse, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, într-o conferinţă organizată de News.ro, scrie Hotnews. „Există o fază de emitere a candidaturilor. Apoi se selectează un shortlist. Aici vorbim de Sibiu – Piteşti loturile 2 şi 3, cele cu adevărat foarte grele în Valea Topologului şi Valea Oltului. Sunt fiecare în valoare de 1 miliard de euro. Sunt nişte proiecte gigantice pentru România. Suntem în faza finală. S-au cerut documentele pentru cei selectaţi din shortlist”, a spus el.

Drulă a precizat că vorbea cu colegii dimineaţă să vadă dacă această procedură „prin care se cer caziere peste caziere, deşi urmează încă o fază de depunere de oferte şi evaluare tehnică e una care ar putea fi corectată”.

Potrivit acestuia, la nivelul Guvernului se lucrează la mai multe propuneri de eficientizare a legislaţiei de achiziţii publice.

Am lansat studii de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru:

• Autostrada A8, pentru sectorul dintre Târgu Neamţ – Iaşi până la podul peste Prut de la Ungheni.

• Bucureşti – Alexandria, un sector extrem de aglomerat cu trafic foarte mare

• Braşov – Făgăraş, parte din Autostrada A13, un sector care e făcuse parte din Autostrada Transilvania. A fost un contract cu Bechtel care a rămas foarte mult timp în sertar

• Zilele acestea iese licitaţia pentru Craiova – Lugoj, a cincea din cele trei treceri ale Carpaţilor care consider că sunt foarte importante.

• Finalizăm documentaţiile tehnice pentru Autostrada A7 între Ploieşti şi Paşcani. Primul proiect de la Ploieşti la Buzău va fi scos zilele următoare la licitaţie pentru execuţie. De dacă aceasta avem proiectul tehnic. În august probabil va fi sectorul următor: de la Buzău la Focşani. De la Focşani la Bacău şi de la Bacău la Paşcani ar urma la sfârşitul anului.

• În iunie am vrea să finalizăm, aşteptăm acordul de mediu, Sibiu – Făgăraş, un proiect la care se lucrează la partea de studiu de fezabilitate de 5-6 ani.

În urmă cu câteva săptămâni, ministrul declara pentru Economedia că „lotul 2 este cel din Defileul Oltului, de la Boiţa unde se intră în defileu până unde autostrada părăseşte Valea Oltului, zona localităţii Racoviţa. E cea mai complicată într-un fel din punct de vedere al greutăţii de a lucra în versant. Acolo e o licitaţie cu preselecţie. Trebuie să treacă în etapa a doua. Cred că săptămâna viitoare, nu ştiu dacă se termină săptămâna aceasta.

Iar lotul 3, din Valea Oltului până în Valea Topologului, este într-o situaţie similară. Acolo e poate mai greu din cauza geologiei. Este o predispoziţie către alunecări de teren şi iarăşi o să fie un lot foarte greu. E o problemă de zile, săptămâni pentru trecerea în următoarea fază”, spune Cătălin Drulă.

Ministrul a afirmat că, din punct de vedere tehnic, noile reguli care exclud companiile chinezeşti de la participarea de licitaţii pentru infrastructură se vor aplica şi pe loturile 2 şi 3 ale autostrăzii Sibiu – Piteşti.

„Probabil că acolo se va aplica şi noua ordonanţă prin care ofertanţii extracomunitari nu mai pot participa la achiziţii publice din România. Deci pot participa firme din România, din Uniunea Europeană şi din state cu care Uniunea Europeană are acorduri de reciprocitate, de exemplu Statele Unite, Canada, Japonia. (…) Tehnic vorbind, ofertele se depun după ce au fost precalificate. Deci se aplică pentru lotul 2 şi lotul 3 din Autostrada Piteşti-Sibiu”, a spus ministrul Transporturilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite