Unul dintre cei mai mari furnizori de semiconductori pentru telefoane mobile îşi extinde activitatea. Va furniza cipuri şi pentru industria auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Qualcomm, unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de semiconductori pentru telefoane mobile, a început să se extindă şi spre sectorul autovehiculelor cu cipuri care să poată asigura funcţionarea panourilor de bord, transmite Reuters.

Potrivit sursei citate, grupul american a anunţat marţi că a încheiat acorduri pentru a furniza cipuri producătorilor auto Renault, Volvo şi Honda. 

La salonul anual dedicat noilor tehnologii (CES) din Las Vegas, Qualcomm a informat că a încheiat acorduri cu brandurile Volvo şi Polestar care vor folosi cipurile speciale ale Qualcomm şi un sistem de operare de la Google în vehicule, începând din acest an, în timp ce Honda va utiliza cipurile din 2023. De asemenea, Renault va folosi tehnologia auto a Qualcomm, transmite Agerpres.

În septembrie, Qualcomm anunţase că va furniza un important cip pentru panoul de bord digital al noului model electric Renault Megane, care va fi comercializat începând din 2022.

Reprezentanţii Qualcomm au precizat că noul model Renault Megane E-TECH Electric va utiliza cipurile sale pentru sistemul de infotainment precum şi software-ul dezvoltat de Google, partenerul tradiţional al Qualcomm pe piaţa telefoanelor mobile cu sistem de operare Android.

În ultimele luni, producătorii de automobile din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. Odată cu revenirea cererii de consum, constructorii de automobile trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În România, în 2021, Ford a suspendat de mai multe ori producţia de vehicule şi motoare la uzina sa din Craiova, ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori. 

O oprire a fost făcută în perioada 26 februarie – 10 martie. În aprilie, producţia de vehicule a fost suspendată pentru şase zile, iar cea de motoare pentru zece zile. Ultima oprire a activităţii uzinei a fost în data de 18 octombrie.

De la începutul lui 2021 şi uzina Dacia de la Mioveni s-a aflat în mai multe rânduri în situaţia în care a fost nevoită să întrerupă activitatea din cauza lipsei pieselor electronice. Producţia a fost oprită în lunile februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile, iulie (trei zile), septembrie (şapte zile) şi octombrie (o zi).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite