Ford se alătură iniţiativei UE de a vinde doar vehicule electrice din 2035

Ford se alătură iniţiativei UE de a vinde doar vehicule electrice din 2035

Foto: Arhivă Adevărul

Ford Europa împreună cu 27 de companii au semnat un apel către Uniunea Europeană pentru a se asigura că toate maşinile şi vehiculele comerciale noi din Europa au emisii zero începând cu 2035 şi pentru a stabili obiective obligatorii pentru infrastructura de încărcare, informează un comunicat al companiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Într-o scrisoare comună trimisă marţi legislatorilor UE, semnatarii insistă că eliminarea de pe drumuri a vehiculelor care ard combustibili fosili este imperativă pentru ca Europa să-şi atingă obiectivul de zero emisii până în 2050, informează Agerpres. Aceasta include adoptarea unei legislaţii care stabileşte standarde şi un calendar clar de urmat pentru industrie şi furnizori, pentru a asigura tranziţia la vehiculele electrice.
 
„Ne propunem ca toate vehiculele Ford să aibă emisii zero până în 2035. Pentru a realiza acest obiectiv cu succes, factorii de decizie din UE trebuie, de asemenea, să stabilească obiective naţionale obligatorii pentru o infrastructură de încărcare electrică fără probleme, care să răspundă cererii tot mai mari de vehicule electrice", a declarat Stuart Rowley, preşedinte, Ford Europa.
 
Factorii de decizie din UE decid în prezent cu privire la noi reguli privind maşinile eco, în urma unei propuneri a Comisiei UE susţinute de semnatari conform căreia numai maşinile şi autovehiculele comerciale noi cu emisii zero pot fi vândute în întreaga UE începând cu 2035.
 
Parlamentul European şi guvernele UE îşi vor decide poziţiile în iunie, legea finală urmând să fie adoptată în toamnă.
 
Pentru Ford Europa, drumul către vehicule cu emisii zero este pavat de o nouă generaţie de şapte vehicule de pasageri şi vehicule comerciale, complet electrice, complet conectate, care vor veni în Europa până în 2024.
 
În frunte se află Mustang Mach-E, care anul trecut a obţinut evaluări maxime de siguranţă şi ecologice de la Euro NCAP şi Green NCAP şi E-Transit, care a primit distincţia de aur de la Euro NCAP pentru sistemele sale avansate de asistenţă a şoferului.
 
În luna martie, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor. Ford şi Ford Otosan speră ca procesul de transfer al proprietăţii să fie finalizat în cel de-al treilea trimestru al anului 2022.
 
În ceea ce priveşte situaţia din România, ministrul Economiei, Florin Spătaru, a efectuat săptămâna trecută o vizită în judeţul Dolj şi s-a întâlnit cu preşedintele Ford România şi director general al fabricii Ford, Josephine Payne, dar şi cu alţi membri din conducerea companiei, pentru a discuta despre soluţiile pe care industria auto le poate implementa pentru a depăşi criza semiconductorilor şi dependenţa de materiale critice existentă în Europa, precum şi despre oportunităţile pe care tranziţia către electromobilitate le oferă.
 
 „Am avut astăzi ocazia de a continua excelentul dialog cu managementul companiei Ford, într-un moment extrem de important atât pentru companie cât şi pentru Craiova. Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan, odată ce transferul de proprietate este finalizat. Uzina din Craiova vizează un viitor electric, iar tranziţia către electro-mobilitate este un obiectiv important pe care eu, ca Ministru al Economiei îl susţin cu toate eforturile”, a declarat ministrul Florin Spătaru.
 
La rândul său, Josephine Payne, preşedinte Ford România, a declarat că Ford Craiova trece prin cea mai bună perioadă, în ciuda dificultăţilor legate de semiconductori şi de războiul din Ucraina şi pregăteşte tranziţia spre electrificare.
 
Potrivit datelor transmise de ME, uzina din Craiova se pregăteşte să lanseze în 2023, respectiv 2024, producţia a trei noi modele: Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice şi pe combustie interna), precum şi  Ford Puma complet electric.  
 
„România are o producţie semnificativă în industria auto, unde avem cele două mari fabrici şi, de asemenea, o industrie orizontală foarte bine dezvoltată. Până la urmă, industria auto generează peste 24% din PIB-ul României”, a precizat ministrul Spătaru.
 
În data de 14 martie compania Ford a anunţat că joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.
 
Joint-venture-ul Ford Otosan este unul dintre cele mai de succes parteneriate din industria auto la nivel global, fiind totodată cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa.
 
Ford a declarat că a investit aproximativ 2 miliarde euro la Craiova şi a produs un milion de vehicule si peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia in 2008. 
 
În prezent, fabrica Ford din Craiova produce în paralel modelul Puma, care e cel mai bine vândut SUV de clasa mica la nivel European, modelul EcoSport, dar şi motorul de 1.0 l EcoBoost. Ford a anunţat în martie că producţia SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producţia de vehicule comerciale şi electrice.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările