Depozitele din toată Europa sunt burduşite, pe fondul pandemiei şi în aşteptarea Crăciunului şi a unui Brexit fără acord

Depozitele din toată Europa sunt burduşite, pe fondul pandemiei şi în aşteptarea Crăciunului şi a unui Brexit fără acord

Retailerii din întreaga lume au în acest moment toate motivele să burduşească depozitele până la refuz şi să ţină stocurile aprovizionate pentru cumpărătorii care continuă să cumpere un număr record de articole online. Pe lângă aprovizionarea pentru Crăciun şi orice potenţiale blocaje legate de coronavirus, Europa şi Marea Britanie vor avea în curând un Brexit de rezolvat, scrie Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Companiile britanice stochează cât mai mult posibil în ţară înainte de potenţiale perturbări în ianuarie, în timp ce omologii lor europeni stochează mărfuri în centre de distribuţie paneuropene, aproape de porturi precum Hamburg sau Rotterdam.

Platformele de gestionare a comerţului electronic, inclusiv ZigZag şi Global-e - care deservesc companii precum Forever 21, Boohoo, Gap, Selfridges şi Hugo Boss - au declarat că aproximativ 30-35% din vânzările retailerilor din Marea Britanie sunt destinate clienţilor din Europa continentală. Mărci populare în Marea Britanie, cum ar fi retailerul chinez de comerţ electronic Shein sau marca americană de articole sportive Under Armour, sunt în prezent stocate exclusiv în UE, a spus CEO-ul ZigZag, Al Gerrie.

Creşterea comerţului electronic pe tot parcursul anului ca urmare a pandemiei a împins deja spaţiul de depozitare la limită.

„Majoritatea operatorilor de transport au operat deja la volumele de Crăciun în timpul primului val al pandemiei. Dacă adaugi acum efectul Crăciunului, devine şi mai provocator”, a declarat în noiembrie CFO-ul retailerului european de comerţ electronic Zalando, David Schroeder.

Cererea de spaţiu de stocare după Brexit ar putea creşte şi mai mult, pe măsură ce comercianţii cu amănuntul încearcă să evite controalele vamale şi, dacă nu se încheie un acord, tarifele.

„Comercianţii cu amănuntul nu vor dori să fie prinşi din nou nepregătiţi”, a spus Nick Cook, şeful pentru Europa al proprietarului de depozite GLP, referindu-se la potenţialele şocuri de aprovizionare pe care Brexit le-ar putea aduce. Depozitele lor, care acoperă 3,3 milioane de metri pătraţi în Europa continentală şi 700.000 în Marea Britanie închiriate unor companii, inclusiv H&M, Amazon şi DHL, sunt în prezent ocupate în proporţie de 97%.

Stocuri pline

În Marea Britanie, volumele de leasing pentru depozitele comerciale sunt la niveluri record de 32,5 milioane de metri pătraţi şi se estimează că vor creşte la 40 de milioane până la sfârşitul anului, potrivit firmei de consultanţă imobiliară CBRE.

Operatorul logistic Europa Worldwide Group, care livrează bunuri pentru comercianţii cu amănuntul şi terţe părţi, cum ar fi DHL şi Amazon, stochează cu 60% mai multe produse de comerţ electronic decât anul trecut anul trecut, a spus compania.

Producătorul de încălţăminte Vivo Barefoot a declarat că, înainte de decembrie, va expedia cât mai mulţi pantofi va putea de la sediul său de producţie din Portugalia la depozitul său din Marea Britanie.

M&S, Next, şi Primark au spus la începutul acestui an că depozitele lor încă păstrau haine de vară nevândute.

Chiar şi după pandemie, se aşteaptă ca cererea de spaţii de depozitare să rămână ridicată, deoarece clienţii obişnuiţi acum să comande online continuă să o facă. Comerţul electronic necesită, în general, aproximativ trei ori mai multă capacitate de depozitare decât vânzarea cu amănuntul fizică, conform cifrelor de la Prologis.

Directorul executiv al dezvoltatorului de depozite Panattoni, Robert Dobrzycki, a declarat că închiderile de graniţe din pandemie i-au determinat pe comercianţii cu amănuntul să separe stocul în funcţie de ţară, în loc să depună stocuri pentru mai multe ţări într-un spaţiu comun de depozitare.

„Vedem o îndepărtare de strategiile logistice just-in-time şi din ce în ce mai îndreptate spre just-in-case. Nu numai în perioada pe care o trăim cu toţii în acest moment, ci şi în perioada pe care o vom trăi post-Brexit”, a declarat Andrew Jones de la firma imobiliară Londonmetri. Comercianţii cu amănuntul ar putea încerca, de asemenea, să împartă operaţiunile de logistică în Marea Britanie şi UE pentru a evita taxele.

Chiar şi cu un acord, comercianţii transfrontalieri vor trebui să plătească taxe pentru mărfurile care călătoresc între Marea Britanie şi UE şi să urmărească fiecare comandă cu „hârţogăraie” comercială. Industria logistică britanică estimează că vor fi necesare 250 de milioane de declaraţii vamale pe an pentru comerţul cu UE.

Deţinerea de acţiuni pe ambele pieţe ar elimina această problemă şi este o soluţie pentru care au optat cei mai mari jucători. Amazon a declarat în iulie că, începând cu 28 decembrie, nu va mai distribui bunuri pentru comercianţi între Marea Britanie şi UE - în schimb, va trebui să trimită stocul separat către centrele din ambele regiuni.

Între timp, alţi jucători din industrie încep să discute despre opţiuni cum ar fi transformarea clădirilor agricole, a spaţiilor abandonate de pe străzile mari sau a subsolurilor libere în spaţii de depozitare, potrivit cercetărilor unor firme, inclusiv Savills şi JLL.

Însă procesul de construcţie şi conversie este lent şi a fost afectat de întârzieri în timpul pandemiei şi multe planuri sunt încă un vis.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările