Criza globală de cipuri se adânceşte. Italia: Europa trebuie să-şi dezvolte autonomia în astfel de tehnologii. Nu putem depinde complet de alţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Ministrul italian pentru Inovare Tehnologică, Vittorio Colao, a transmis, sâmbătă, că Europa trebuie să-şi dezvolte autonomia în tehnologii ca semiconductorii, pentru a construi o economie mai competitivă pe plan internaţional, informează Bloomberg.

„Este crucial să utilizăm fondurile UE de redresare pentru a restabili autonomia în domeniul tehnologiei. Viitorul nostru nu poate depinde complet de alţii", a afirmat Colao, potrivit Agerpres.

Conform acestuia, pe partea de semiconductori şi cipuri, Europa este puternică la tehnologia de 28-30 nanometri (nm), dar Tesla lucrează la tehnologia de 7-8 nm şi pentru multe scopuri se foloseşte tehnologia de 4-5 nm.

Ministrul a adăugat că investiţiile în capacităţile tehnologice din Italia şi Europa ar trebui să includă sateliţi, cloud computing şi biotehnologii: „Avem o oportunitate uriaşă: să facem din Europa un teren propice pentru crearea unui nou gigant tehnologic european".

Declaraţiile sale vin după ce marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.

Luna trecută, conducerea Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC), cel mai mare producător de cipuri pe bază de contact din lume, a dat asigurări că deficitul de semiconductori cu care se confruntă industria auto se va atenua gradual pentru clienţii săi, din trimestrul trei din 2021, dar problemele legate de capacităţile de producţie s-ar putea extinde şi în 2022.

Recent, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat că TSMC analizează un plan ce prevede investiţii cu zeci de miliarde de dolari mai mari decât a anunţat anterior în Arizona, SUA, la fabricile unde va produce cipuri, dar nu este foarte interesată de perspectivele unei uzine în Europa.

TSMC anunţase în mai 2020 că va investi 12 miliarde de dolari pentru construcţia fabricii din Phoenix, Arizona. Producţia ar urma să înceapă în 2024.

Oficialii companiei dezbat acum dacă următoarea uzină ar trebui să fie o facilitate mai avansată, care să producă aşa numitele cipuri fabricate cu tehnologia de 3 nanometri (nm) comparativ cu tehnologia de 5 nm, mai lentă şi mai puţin eficientă, folosită la prima sa fabrică. O facilitate mai avansată ar putea costa între 23 şi 25 miliarde de dolari, susţin sursele.

Mai mulţi producători auto din Europa şi SUA opresc producţia în fabrici

Ford, al doilea mare producător auto american, a informat că săptămâna viitoare producţia va fi oprită la uzina din Kansas, unde se fabrică camioneta F-150, din cauza deficitului de semiconductori, care afectează industria auto pe plan global, transmite Reuters.

De asemenea, în săptămânile care încep în 6 şi 13 septembrie, la unitatea din Kentucky vor lucra două schimburi, în loc de trei.

Conform datelor Reuters, şi grupul auto francez Renault va prelungi opririle parţiale de producţie la trei fabrici de asamblare din Spania, până la sfârşitul acestui an, din cauza deficitului de cipuri la nivel global, a declarat marţi un purtător de cuvânt al Renault Spain.

Compania intenţionează să oprească producţia la uzina sa din Palencia, unde asamblează modelele Kadjar şi Megane, timp de până la 61 de zile, şi fabrica sa din Valladolid, unde realizează crossover-uri Capture, timp de până la 40 de zile, a spus reprezentanta companiei.

Fabrica de motoare din Valladolid ar putea opri activităţile până la 17 zile în această perioadă.

Totodată, constructorul de camioane Scania, parte a diviziei Volkswagen AG de vehicule comerciale Traton SE, a anunţat, luni, că va opri producţia la uzinele sale din Europa, în această săptămână, din cauza deficitului de semiconductori, transmite Reuters.

Potrivit sursei citate, Scania va opri producţia la fabricile sale de camioane din Suedia, Franţa şi Olanda întreaga săptămână, a anunţat luni Karin Hallstan, purtătorul de cuvânt al companiei suedeze. Oficialul a informat că săptămâna viitoare va fi oprită activitatea uzinelor din America de Sud.

Situaţia în România

Producătorul auto Dacia a oprit din nou producţia la uzina de la Mioveni, timp de 5 zile, din cauza penuriei de componente electronice.

Viorel Ungureanu, liderul  sindicatului Dacia Mioveni, a transmis pentru Aleph News că angajaţii uzinei nu vor lucra în zilele de 2, 3, 4, 5 şi 10 septembrie. „Asta înseamnă, zilnic, o pierdere de aproximativ 1.400 maşini”, a declarat liderul sindicatului.

Ultima dată Dacia a întrerupt producţia în luna iulie, timp de trei zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producţia uzinei de la Mioveni a mai fost oprită şi în lunile februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global.

Şi Uzina celor de la Ford a fost oprită, din cauza lipsei de semiconductori, în perioada 26 februarie – 10 martie. Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite