BNR a sesizat poliția cu privire la apeluri telefonice frauduloase făcute în numele său

0
Publicat:

BNR a sesizat poliția cu privire la apeluri telefonice frauduloase făcute în numele său, cerând românilor care primesc astfel de apeluri să nu dea curs solicitărilor.

Clădirea BNR
BNR a sesizat poliția cu privire la apeluri telefonice frauduloase făcute în numele său

Banca Națională a României a primit o serie de sesizări care semnalau utilizarea numerelor de contact telefonice indicate pe pagina website a BNR (021 313 04 10 sau 021 315 27 50) de către persoane care pretindeau că vorbesc din partea BNR, în legătură cu presupuse împrumuturi online făcute pe numele celor apelați.

„Se solicitau date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ștergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcție de răspunsurile date de cel contactat).

Atragem atenția că aceste apeluri nu au fost inițiate din rețeaua telefonică a BNR și reiterăm faptul că Banca Națională a României, în calitatea sa de bancă centrală a țării, îndeplinește atribuții reglementate expres de Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, și nu este abilitată să ofere populației produse sau servicii de creditare”, a informat BNR

Este important să nu se dea curs solicitărilor de acest tip, venite din partea unor persoane care pretind că sunt salariați sau reprezentanți ai BNR și care invocă pretinse împrumuturi solicitate/aprobate/acordate de BNR și solicită date sau documente cu caracter personal sau transferuri de bani în diferite scopuri.

Totodată, BNR a sesizat poliția în legătură cu utilizarea frauduloasă a numerelor de telefon și a numelui BNR.

Phishing-ul și Spoofing-ul merg mână în mână

Potrivit site-urilor de specialitate, prin definiție, un atac de phishing are loc atunci când un infractor se prezintă drept o entitate sau o persoană de încredere într-un e-mail trimis unei ținte nesuspicioase, iar scopul său este de a fura informații confidențiale pentru a le folosi în mod fraudulos. Obiectivul final al unui atac de phishing este câștigul financiar. În orice caz, astfel de scheme pot deschide ușa pentru infecții malware, atacuri ransomware, furturi de identitate și lista poate continua la nesfârșit.

Spoofing-ul de e-mail și spoofing-ul de site-uri web sunt cele două tehnici principale prin care escrocii colectează date confidențiale de la victimele ghinioniste. Aceste două metode sunt uneori folosite separat, dar le veți vedea adesea împreună într-o schemă de phishing De exemplu, să luăm în considerare următorul scenariu: un e-mail falsificat vă va conduce către un site web falsificat; site-ul copiat vă cere să completați date confidențiale, cum ar fi credențialele de conectare sau detaliile cardului de credit. Această combinație duce adesea la un atac de phishing de succes.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite