Avocat: Șoferii să evite „amiabilele” în urma accidentelor, dacă există loc de interpretare a culpei

0
Publicat:

Avocatul Adrian Cuculis a explicat la Adevărul Live că este mai bine pentru șoferi să insiste să cheme poliția atunci când sunt implicați într-un accident auto care poate lăsa loc de interpretare în privința culpei. Din astfel de motive, compania de asigurări poate refuza să acopere daunele în baza polițelor RCA pe care le-au vândut. 

Teama de birocrație, timpii lungi de așteptare din secțiile de poliție pentru constatare și dorința de a ajuta poate un alt șofer determină mulți români să prefere încheierea unei înțelegeri amiabile după un accident auto. 

Însă acest lucru le poate îngreuna foarte tare procesul de recuperare a daunelor de la compania de asigurări, a explicat astăzi avocatul Adrian Cuculis la Adevărul Live. 

Doar în cazurile în care suntem convinși că nu există dubiu privind culpa și că există dovezi de necontestat în acest sens ne putem baza pe o înțelegere amiabilă, explică avocatul. Altfel, orice astfel de înțelegere va fi analizată extrem de atent de companiile de asigurări și, dacă există vreun aspect care nu coincide cu ceea ce au menționat cei doi șoferi în înțelegere, compania are temei legal să refuze acoperirea daunelor. 

Companiile refuză să acopere daunele dacă există suspiciuni

„Vă spun din experiența clienților mei că te duci cu înțelegerea amiabilă, după care asiguratorul îți va contesta veridicitatea accidentului și alte lucruri de genul ăsta”, a explicat avocatul. 

„Să evităm înțelegerile amiabile când există loc de suspiciuni. Dacă stăteai cu mașina pe loc și a intrat un alt șofer în tine, dacă erai în coloană și a venit altul pe contrasens, atunci da, acestea sunt cazuri în care amiabila e de ajuns. Altfel, unde e loc de interpretare nu riscați pentru că vreți să faceți un bine și de fapt vă faceți un mare, mare rău”, a adăugat acesta. 

Declarațiile au fost făcute în contextul scandalului de pe piața polițelor RCA, după ce compania Euroins, cel mai mare asigurator de pe acest segment, și-a pierdut licența de funcționare în România. 

Practic, compania se îndreaptă către faliment, dacă o instanță nu-i va da dreptate. Reprezentanții Euroins au declarat deja că nu sunt de acord cu decizia Autorității de Supraveghere Financiară de a-i retrage licența și o vor contesta în fața unui judecător. Totodată, compania cere daune de 500 de milioane de euro de la statul român, pe care l-a acuzat că orchestrează o tentativă de „preluare ostilă a activelor Euroins”. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite