Autostrada Bacău-Pașcani: 23 de oferte depuse pentru construcția celor trei loturi
0Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, miercuri, că au fost depuse 23 de oferte pentru construcţia celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Paşcani, în lungime de peste 77 de kilometri.
Potrivit acestuia, pentru Lotul 1(Săucesti-Trifești), care are o lungime de 30,3 km și o valoare de construcție estimată la 2,04 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte șapte constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 2 (Trifești-Gherăești) - cu o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA) - au depus oferte opt constructori și asocieri din România, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 3 (Mircești -Pașcani) - cu o lungime de 28.09 km și o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA) - au depus oferte opt constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina.
„Construcția acestei autostrăzi este finanțată prin PNRR și are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA). Perioada de execuție prevăzută în contract este de 30 de luni.”, a precizat oficialul pe pagina sa de Facebook.
Grindeanu a menționat că pe întreaga autostradă urmează să fie construite:
- 112 Poduri,Pasaje, viaducte și structuri casetate
- 9 Noduri rutiere
- 4 (2 pe sens) Parcări securizate
- 50 Spații de servicii prevăzute inclusiv cu zone pentru încărcarea autovehiculelor electrice,
- un Centru de Întreținere și Coordonare care va avea și rol monitorizare și informare.
Totodată, pe întreaga lungime a autostrăzii vor fi plantate 140 de hectare de perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire.
Sectorul de autostradă cuprins între Bacău şi Paşcani ar urma să aibă o lungime de 77,39 de km şi va traversa judeţele Bacău, Neamţ şi Iaşi. În apropiere de Paşcani, autostrada A7 se va intersecta cu viitoarea autostradă „Unirii” A8, intersecţie care va fi amenajată sub forma unui nod turbion.
Autostrada Moldovei A7 are aproape 440 km de la Ploieşti (Dumbrava/A3) şi până la Siret, la graniţa cu Ucraina. De la Ploieşti până la Paşcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanţare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiţia esenţială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
Marți, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a afirmat că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă nu este în pericol în ceea ce priveşte infrastructura rutieră.
În cadrul audierilor din Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor, acesta a transmis: ,,Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă nu este în pericol în ceea ce priveşte infrastructura rutieră. Respectăm toate benchmark-urile, toate punctele de referinţă care sunt. În ceea ce priveşte contractarea, punctul de referinţă este sfârşitul anului 2023 astfel încât nu există niciun pericol ca acest punct de referinţă să nu fie îndeplinit. Pe de altă parte, precum ştiţi foarte bine, deja mare parte a Planului Naţional de Redresare, a proiectelor cuprinse în acesta, au fost începute, au fost finalizate studiile de fezabilitate, au fost aprobate, au fost demarate procedurile de achiziţie publică, în acest an vorbesc, iar pe unele dintre ele deja avem contracte semnate sau constructori desemnaţi".