Unilever a finalizat achiziţia Betty Ice, după ce Consiliul Concurenţei şi-a dat acordul. Ce s-a angajat grupul anglo-olandez să facă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Betty Ice FOTO www.news.ro
Betty Ice FOTO www.news.ro

Unilever a anunţat anunţă că achiziţia Betty Ice a fost finalizată, după semnarea acordului celor două părţi în ianuarie 2018, după ce Consiliul Concurenţei din România şi-a dat acordul în privinţa acestei tranzacţii. Cu toate acestea, grupul anglo-olandez şi-a asumat mai multe angajamente pe care trebuie să le respecte: s-a oferit să renunţe la câteva mii de vitrine frigorifice şi a fost de acord cu scăderea cotei de piaţă.

Compania Betty Ice a fost înfiinţată în anul 1994 de antreprenorul român Vasile Armenean. Betty Ice este cel mai important producător local de îngheţată din România, cu o cifră de afaceri totală de 30 de millioane de euro. Compania deţine o fabrică în Suceava şi are peste 180 de chioşcuri de îngheţată deschise pe timpul verii. Betty Ice are 760 de angajaţi în România.

Divizia de îngheţată din cadrul Unilever România şi Betty Ice vor opera împreună. Vasile Armenean, fondatorul Betty Ice, va continua să conducă această afacere în calitate de General  Manager al companiei.

James Simmons, Managing Director Unilever South Central Europe a precizat: „Achiziţia s-a încheiat şi suntem bucuroşi să întâmpinăm brandul Betty Ice în familia noastră. Schimbările pe care le-am agreat cu Consiliul Concurenţei vor avea impact asupra afacerii noastre, însă misiunea noastră este de a ne servi consumatorii, astfel că vom respecta decizia şi ne vom concentra pe planul nostru de creştere sustenabilă. Alăturarea echipelor noastre este parte din obiectivul nostru de a oferi îngheţată de cea mai bună calitate fiecărui român”.

Vasile Armenean, General Manager Betty Ice, a adăugat: „Astăzi este o zi importantă în istoria Betty Ice. Suntem mândri că o marcă de îngheţată românească s-a alăturat portofoliului unui lider global pe acest segment. Moştenirea noastră şi viziunea Unilever sunt o potrivire perfectă pentru a asigura viitorul brandului Betty Ice”.

Termenii financiari ai tranzacţiei rămân nedivulgaţi, în baza unui acord comun.

Ce angajamente şi-a asumat Unilever                                                                                            

Unilever South Central Europe SA şi-a asumat mai multe angajamente, pentru a elimina îngrijorările de natură concurenţială în contextul preluării companiei Betty Ice.

Unilever a propus să retragă un număr de vitrine frigorifice amplasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional.

„Unilever îşi menţine punctul de vedere că tranzacţia nu are potenţialul de a crea şi cu atât mai puţin de a consolida o poziţie dominantă pe piaţa de îngheţată sau pe vreo parte a acesteia. Pentru a întări şi mai mult acest punct de vedere şi, totodată, pentru a înlătura orice potenţiale îngrijorări cu privire la acest aspect, Unilever propune să retragă un număr de [între 3000 şi 5500] de vitrine frigorifice amplasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional”, se arată în rezumatul angajamentelor propuse. Măsura propusă urmează să fie menţinută pentru sezoanele de îngheţată 2019 şi 2020.

Unilever estimează că retragerea numarului de vitrine frigorifice asumat faţă de Consiliul Concurenţei va avea drept rezultat o reducere a cotei de piaţă combinate a Unilever si Betty Ice, pe segmentul îngheţatei impuls comercializată prin canalul tradiţional cu [între 3 şi 8]%, reducând această cotă valorică de piaţă în jurul pragul de 40% aşa cum este aceasta calculată de către Consiliul Concurenţei şi raportată la nivelul anului 2017. Potrivit companiei, se oferă astfel concurenţilor posibilitatea de a accesa locaţiile respective.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite