Pe ruta CFR Craiova-Calafat, trenurile vor circula cu 160 km/h. Şase ofertanţi se bat să refacă studiul de fezabilitate

Pe ruta CFR Craiova-Calafat, trenurile vor circula cu 160 km/h. Şase ofertanţi se bat să refacă studiul de fezabilitate

Linia CFR de la Craiova la podul Calafat-Vidin este nemodernizată

Marţi, 5 aprilie 2016, la sediul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, a avut loc deschiderea ofertelor pentru lucrarea Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat, se anunţă într-un comunicat al administratorului reţelei feroviare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Reabilitatrea liniei de cale ferată Craiova-Calafat este parte a proiectului global de modernizare a tronsonului feroviar Arad-Timişoara-Caransebeş-Craiova-Calafat, parte componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean pe teritoriul României.

Potrivit CFR SA, la licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele 6 asocieri/firme româneşti şi străine:
-    Asocierea Italferr S.p.A. – S.C. Italrom Inginerie Internationala S.R.L.,
-    Asocierea SYSTRA S.A. – S.C. IRIMAT CONS S.R.L.,
-    Asocierea ACCIONA Ingenieria S.A. – Ardanuy Ingenieria S.A.,
-    Asocierea CONSIS PROIECT S.R.L. – BAICONS IMPEX S.R.L.,
-    Asocierea SC OBERMEYER Proiectare Bucuresti S.R.L. – SC OBERMEYER Planen + Beraten GmbH Munchen Germania,
-    Egis Rail S.A.

120 km/h pentru marfare, 160 km/h pentru călători

Obiectivul general al proiectului este modernizarea liniei de cale ferată ca linie simplă, electrificată în sistem de alimentare de 25 kV, controlată de un sistem care să asigure cerinţele de interoperabilitate specificate în normele STI, permiţând viteze de circulaţie cuprinse între 100 - 120 km/h (pentru trenurile de marfă) şi 120 - 160 km/h (pentru trenurile de călători), arată CFR SA.

De asemenea, este vizată introducerea instalaţiilor de centralizare electronică/electrodinamică, noi sau reabilitate, după caz, în staţii şi linie curentă şi introducerea sistemului de siguranţă ETCS Nivel 1/ETCS Nivel 1+GSM-R/ETCS Nivel 2+GSM-R în conformitate cu Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional.

Valoarea contractului: 6,5 milioane de lei

Sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri nerambursabile CEF, în proporţie de 85% şi 15% fonduri de la bugetul de stat, beneficiarul contractului fiind Compania Naţională de Căi Ferate CNCF CFR SA.

Valoarea totală estimată a contractului este de 6.539.900 de lei (fără TVA), iar durata de valabilitate va fi de 20 de luni de la data atribuirii.

În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare, se mai arată în comunicatul CFR SA.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: