Există organizaţii care învaţă permanent? Da! Află cum!

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa foto: pexels.com
Sursa foto: pexels.com

Conform unui articol publicat de Deloitte, companiile care învaţă continuu sunt cu 58% mai pregătite să răspundă cerinţelor pieţei. Pe o piaţă în continuă schimbare adaptabilitatea este singura soluţie. Astăzi m-am gândit să scriu despre cum să construieşti o companie care învaţă continuu, cu ajutorul a 4 principii simple.

  • Bazează-te pe date. Nu lua decizii pe baza unor presupuneri. Dacă vrei să faci o schimbare cu privire la produsele/serviciile pe care le oferi, nu o face cum crezi tu că este mai bine (deşi are şi intuiţia un rol important). Întreabă-ţi consumatorii, întreabă-ţi echipa (chiar dacă este formată din puţini oameni). Foloseşte aplicaţii care îţi oferă informaţii, îţi transformă datele în diagrame, creează-ţi o imagine de ansamblu, fii mereu cu un pas în viitor. Calculează ceea ce urmează să faci. Cercetează, planifică, verifică şi acţionează. Aceasta este ordinea.  
  • Învaţă de la experţi. Deşi conduci cu succes o organizaţie, nu ai cum să ştii totul şi nu ai timp să te ocupi de toate. Ai încredere în specialişti şi găseşte-i pe cei mai buni care să îţi transforme angajaţii în specialişti la rândul lor. Deloitte a făcut un sondaj, în urma căruia cei mai mulţi respondenţi au spus că preferă cursurile pentru specializarea angajaţilor existenţi în loc să angajeze oameni noi. Experţii pot fi chiar printre colegii tăi. Recunoaşte-le meritele şi încurajează-i. Acest lucru le va da încredere şi îi va motiva să devină mai buni.  
  • Investeşte în angajaţi. Fii realist când vine vorba de competenţele colegilor tăi şi când observi că au potenţial, încurajează-i să se dezvolte. Ajută-i pe ei şi ajută-ţi compania. Când vine vorba de limbi străine, de exemplu, nu toţi stăpânim această abilitate. Există facilitatori care fac evaluări rapide, cu rezultate în timp real. Există calculatoare online care pot stabili nivelul investiţiei în astfel de abilităţi în funcţie de obiectivele şi nevoile echipei tale.  
  • Experimentează şi învaţă din greşeli. Dacă vei aştepta momentul oportun să ai curajul să inovezi, să găseşti soluţii noi, să foloseşti aplicaţii care îţi uşurează munca sau să apelezi la cei mai buni, vei rămâne în urmă, iar când vei îndrăzni, acele idei vor fi de mult aplicate de alţii. Competitorii nu te aşteaptă. Analizează împreună cu echipa ta ce aţi făcut în trecut şi învăţaţi din greşeli şi din reuşite. Împărtăşeşte experienţa ta cu angajaţii, mai ales cu cei noi. Un mediu deschis şi prietenos invită la curiozitate, la întrebări şi răspunsuri.

Aşadar, la baza dezvoltării organizaţiei tale, stă asimilarea de informaţii noi. Învăţarea nu trebuie să fie un episod din evoluţia unei companii, ci o mentalitate şi un proces continuu. Un articol larg despre acest subiect găseşti aici. Eu, inevitabil, ajung mereu la aceeaşi concluzie: investiţia în oameni este cea mai importantă şi aduce rezultate pe termen lung în business. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite