Digitalizarea Apa Nova. Interviu cu Andrei Hoştiuc, Director General Adjunct al companiei

Digitalizarea Apa Nova. Interviu cu Andrei Hoştiuc, Director General Adjunct al companiei

Andrei Hoştiuc, Director General Adjunct Apa Nova

Trăim din plin revoluţia digitală, poate cea mai importantă revoluţie la nivel mondial, după cea industrială, iar acest lucru se reflectă în fiecare companie.

1. Apa Nova cum priveşte digitalizarea?

Digitalizarea proceselor de afaceri şi transformarea digitală este foarte importantă în cadrul companiei Apa Nova , fiind necesar să ne adaptăm constant la cerinţele clientilor, ale pieţei şi ale mediului extern. În acest context, Apa Nova implementează un amplu proces de transformare digitală care gravitează în jurul a trei piloni: clienţi, procese operaţionale şi angajaţi.

2. Care sunt principalele realizări ale companiei Apa Nova în ceea ce priveşte ecosistemul digital?

Există mai multe proiecte de digitalizare implementate deja de Apa Nova, ori în curs de dezvoltare. Vorbim aici de smart metering (contoare inteligente), SCADA pentru controlul automat al staţiilor de captare şi tratare, pompare, monitorizarea online a calităţii apei, precum şi a parametrilor vitali ai reţelei, soluţii software de modelare a reţelei cu efect în predicţia şi depistarea pierderilor sau chiar robotizarea procesului de tratare a facturilor (Robot Process Automation) sau analiza calităţii apei folosind roboţi. Toate aceste proiecte au la bază implementare de senzori, roboţi ori tehnologii de identificare caractere (OCR) pentru ca mai apoi, prin aplicaţii software dedicate, să obţinem automatizări, alertări, predicţii, dashboard-uri, informaţii online. În acest fel putem spune că, atât reţeaua devine inteligentă, cât şi serviciile oferite clienţilor care integrează componenta digitală din ce în ce mai mult.

În ceea ce priveşte proiectele de digitalizare pe axa clienţi, anul acesta am lansat aplicaţia mobilă Apa Nova şi am refăcut platforma web /www.apanovabucuresti.ro/ , pentru că ne dorim că toţi bucureştenii să beneficieze de cele mai moderne şi eficiente metode de a intra în contact cu noi şi de a-şi administra contul Apa Nova. Aplicaţia mobilă Apa Nova Bucureşti şi nouă platformă digitală www.apanovabucuresti.ro le oferă acces consumatorilor la serviciul de tip self-service, astfel consumatorii pot află informaţii actualizate, personalizate, făcand astfel posibile o întreagă gamă de operaţiuni, fără a mai fi necesară deplasarea acestora la Centrul de Relaţii Consumatori şi fără să mai apeleze la call center. 

3. De ce şi-ar descărca bucureştenii aplicaţia Apa Nova Bucureşti?

Din aplicaţie bucureştenii pot vizualiza informaţii de interes cum ar fi evoluţia consumului, calitatea apei în zona de interes, istoricul de facturi şi plăţi, dar pot şi interacţiona realizând  plata facturii online, pot solicita analiza calităţii apei, îşi pot exercita spiritul civic sesizând problemele direct din teren, cu posibilitatea de a ataşa o fotografie, transmite indexul, consulta datele despre tarife, ofertele speciale sau informaţii despre zonele în care sunt programate lucrări de mentenanţă şi modernizare a reţelelor şi pot afla cele mai recente ştiri despre companie.

În plus, consumatorii îşi pot accesa istoricul consumului pentru toate locaţiile de consum pe care le au. Având un mecanism simplu şi uşor de accesat, noua platformă online www.apanovabucuresti.ro oferă o interfaţă complet nouă şi servicii precum: evidenţa facturilor şi consumul, istoric indexuri, evidenţa plăţi şi multe altele. Pentru utilizarea acestor facilităţi este necesară accesarea paginii de internet www.apanovabucuresti.ro şi introducerea perechii utilizator/ parolă pentru utilizatorii care au deja un cont creat în vechea platformă. Pentru clienţii noi este necesară crearea unui cont folosind datele de pe factură

4.Aţi lansat acum în luna decembrie în cadrul aplicaţei Apa Nova componenta Robinetul cu Premii, în ce constă?

Aplicaţia Apa Nova are în perioada 3 decembrie – 26 ianuarie o componentă de recompensare şi fidelizare care se numeşte Robinetul de premii. Campania se adresează persoanelor fizice, care au împlinit 18 ani, din România şi expaţi, cu domiciliul stabil în ţara noastră, care au contract sau sunt clienţi indirecţi ai Apa Nova (locatari la bloc). Robinetul cu premii poate aduce instant carduri de cumpărături şi vouchere sau boxe bluetooth, Ipad-uri Air 3 sau Iphone-uri 8. Premiile sunt numeroase, le oferim în fiecare săptămână, până la finalul lunii ianuarie, şi îi invităm pe toţi clienţii să îşi descarce aplicaţia şi să dea drumul Robinetului cu premii. Pentru mai multe detalii, se poate accesa şi site-ul www.apanovabucuresti.ro

5.Ce planuri aveţi pentru anul următor?

Ca în fiecare an, ne propunem să evoluăm, să menţinem la un nivel constant standardele de calitate pentru serviciile pe care le oferim bucureştenilor şi care reflectă caracteristicile serviciilor publice într-o viziune europeană: transparenţă, calitatea, securitatea şi continuitatea serviciului şi management pe termen lung. Nu în ultimul rând vom continua politica de investiţii şi dezvoltare pentru realizarea obiectivelor prioritare şi în domeniul digitalizarii.

Articol realizat cu sprijinul Apa Nova.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: