Afacere cu suveniruri. Cum să faci bani din amintiri şi cum arată businessplanul unui magazin cu astfel de articole

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Magazinul de suveniruri este o afacere oarecum riscantă, având o cerere care creşte sau scade în funcţie de diverşi factori greu de controlat, dar are un bun potenţial de dezvoltare în zonele intens vizitate de turişti. Vă prezentăm câteva ponturi pentru a vă deschide o afacere cu suveniruri.

Un magazin de suveniruri poate să ofere turiştilor atât obiecte tradiţionale româneşti, cât şi obiecte personalizate cu fotografii, vederi şi alte amintiri. Este, de altfel, ştiut faptul că cei mai mulţi turişti cumpără suveniruri în călătoriile lor.

Afacere cu suveniruri. Potenţialul

Statisticile oficiale arată că, anual, peste 1,7 milioane de turişti străini vizitează România anual, iar la plecare iau cu ei şi un suvenir.

Străinii care stau 2-3 zile în România alocă pentru suveniruri în medie 10 euro.

Cu cât vacanţa acestora este mai lungă, cu atât şi bugetul este mai mare, urcă de la 50 la 100 de euro.

Afaceri cu suveniruri. Amplasarea

Într-o localitate turistică, în zona centrală a unui oraş, sau într-o zonă cu obiective turistice, poate fi deschis un magazin cu suveniruri cu şanse mari de succes.

Alegeţi o zonă mai depărtată de centrele comerciale mari, dar care să aibă totuşi o bună densitate de trafic pietonal. Cele mai bune zone de amplasare rămân cele de lângă obiectivele turistice.

Afaceri cu suveniruri. Produsele

Articolele oferite într-un magazin de suveniruri trebuie să acopere o cât mai largă gamă de preferinţe, targetate în primul rând pe adolescenţi, tineri şi femei în general.

Este esenţial să vindeţi şi destule produse ieftine, gen felicitări, magneţi, căni etc.

Dintr-un asemenea magazin nu trebuie să lipsească felicitările şi amuletele de purtat la gât. Cele mai bine vândute sunt tricourile, magneţii, dar şi vederile.

Iar magazinele specializate în cadouri pentru străini au de toate: de la ceramică de Horezu, la palincă de Maramureş, păpuşi în port popular, ouă încondeiate, ceasuri de masă cu forma hărţii României etc.

Afacere cu suveniruri. Relaţia cu producătorii

Un magazin de suveniruri bine aprovizionat şi bine administrat poate fi o idee de afacere foarte bună şi se promovează şi comunitatea handmade autohtonă.

Pentru că o problemă este faptul că multe dintre suvenirurile din magazinele de la noi sunt făcute în alte ţări, în special în China, cel mai bine ar fi dacă s-ar folosi obiecte confecţionate în România, în special din zona în care amplasaţi afacerea cu suveniruri.

Ar fi mult mai apreciat talentul meşteşugăresc autohton, decât un obiect făcut pe bandă rulantă.

Afaceri cu suveniruri. Amenajarea spaţiului

Pentru amenajarea spaţiului (standului), felul în care sunt expuse obiectele trebuie să fie nu doar vizibil, ci şi artistic şi creativ.

Spaţiul trebuie să emane bun-gust, dar şi nonconformism.

Afaceri cu suveniruri. Promovarea

Materialele de promovare trebuie să-i cheme pe turişti la „acţiune“, să fie ediotate în română, dar şi în engleză, franceză, germană, spaniolă - pentru a-i convinge pe cât mai mulţi turişti să vă viziteze.

Pentru promovare se pot împărţi pliante promoţionale în staţiile autobuzului turistic, cât şi în centrul oraşului şi în celelalte zone frecventate de turişti.

Site-ul magazinului, dar mai ales posibilitatea de a se putea cumpăra online, ar reprezenta un mare avantaj în perioada în care sezonul turistic este mai scăzut.

Afaceri cu suveniruri. Posibile dezavantaje

Singura piedică în calea dezvoltării liniare a afacerii ar putea veni din caracterul său sezonier. Ar putea fi câteva luni cu activitate mai scăzută, dar îi puteţi atrage şi pe localnici cu diverse alte produse.

Pentru a contracara efectele sezonalităţii, vă puteţi dezvolta o variantă itinerantă, cu un stand mobil pe care să-l deschideţi la târguri, expoziţii sau în locurile în care, temporar, ar putea veni grupuri mari de turişti. Succes!

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite