Pe scurt

Pe scurt

Bucureşti Premieră la Naţional Piesa “Molto, gran’ impressione”, în regia lui Dan Tudor, o comedie despre începuturile teatrului românesc, va avea premiera oficială pe 9 şi 10

Dom Juan sau amantul plictisit

Dom Juan sau amantul plictisit

Piesa lui Molière, în regia lui Cornel Todea, se joacă la Craiova. Într-un efort de a nu-şi trăda propriile standarde de calitate, Naţionalul craiovean înscrie în repertoriu una dintre marile piese clasice.

Pe scurt

Pe scurt

Sibiu Spectacole cu intrare liberă Spectacolele “Pas de Quatre” şi “Cenuşăreasa” vor fi prezentate în premieră, pe 18 decembrie, de Teatrul de Balet din Sibiu, urmând a fi jucate pe

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Jean Vilar Cunoscut în primul rând ca fondator al Festivalului de la Avignon, Vilar a fost unul dintre marii reformatori ai teatrului popular. Având legături strânse cu sindicatele

Jocul de-a istoria

Jocul de-a istoria

Un spectacol inteligent, despre victoria credinţei asupra bigotismului. Pe scenă, actriţa Dorina Chiriac e cea mai scundă dintre toţi. În amintire câştigă mult în înălţime. Se poate verifica miracolul în spectacolul Teatrului de Comedie „Ioana şi focul” de Matei Vişniec.

Teatrul ca lume

Teatrul ca lume

Nu ratati! Cluj Teatrul Maghiar de StatPacea perpetuă de Juan Mayorga producţie Teatro de La Abadia, Madrid Regia: José Luis Gómez  Cu: José Luis Alcobendas Sâmbătă 13, duminică 14

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Eleonora Duse A fost una dintre marile interprete ale personajelor ibseniene, dar a avut şi o biografie demnă de piesele lui Ibsen. A fost implicată într-o relaţie cu Gabriele d’Annunzio, de

Pe scurt

Pe scurt

Londra Craniul real în “Hamlet” Royal Shakespeare Company a decis să nu mai folosească un craniu adevărat în reprezentaţiile “Hamlet”, deoarece acesta ar putea distrage atenţia

O nefericire veselă

O nefericire veselă

„Trei surori” de A.P. Cehov, în regia lui Tompa Gábor, recenta premieră, confirmă toate zvonurile bune. La Teatrul Maghiar de Stat Cluj, probabil cel mai bun din ţară, performanţa ţine de amplitudinea ambiţiilor acoperite de talent.

Teatrul ca lume

Teatrul ca lume

Nu rataţi! Craiova Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Omul din la Manchade Dale Wassermann Regia: Cezar Ghioca Cu: Tudor Gheorghe, Valentin Mihali, Monica Ardeleanu, Adrian Andone Joi, 4

Lupta pentru audienţă

Lupta pentru audienţă

În reality show-ul de pe scenă, personajele îşi pierd demnitatea.Teatrul atacă televiziunea, folosind mijloacele ei. În acest concurs, Lia Bugnar, autoarea piesei „Şapte dintr-o lovitură”, jucată la Naţionalul bucureştean, câştigă mai mult decât un premiu.

Pe scurt

Pe scurt

Andrei Şerban predă teatru românesc Piesa “poimâine, alaltăieri”, scrisă şi montată la Teatrul Mic din Bucureşti de Gianina Cărbunariu, va fi prezentată într-un spectacol-lectură,

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Jean-Louis Barrault După ce s-a angajat în 1940 la Comedia Franceză, Barrault a fost considerat trădător de colegii săi de generaţie. Pentru ei era greu de acceptat faptul că unul dintre

Scena recomandari

Scena recomandari

Nu rataţi! Cluj Teatrul Maghiar de Stat Neguţătorul din Veneţia de William Shakespeare Regia: Egon Savin Spectacol al Teatrului Dramatic Iugoslav, Serbia Cu: Irfan Mensur, Predrag

Pe scurt

Pe scurt

Bucureşti Preljocaj Ballet În 28, 29 şi 30 noiembrie, în Sala Mare a Teatrului Naţional, celebra trupă de balet va oferi spectacolul “Albă ca Zăpada", creat anul acesta la Bienala

La câteva luni după un reuşit turneu bucureştean, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu“ din Chişinău revine în România, de astă dată la a XXV a ediţie a Festivalului Internaţional de la Sibiu cu, ceea ce pare a fi, una dintre piesele de rezistenţă din repertorul său. Spectacolul cu piesa Steaua fără nume, montat de Alexandru Cozub.

Prima colaborare a lui Andrei Şerban cu un teatru independent românesc e o întoarcere la rădăcinile sale americane, ale experimentelor de la teatrul La MaMa. De aceea, afirmaţia sa că Pescăruşul lui Cehov este o piesă pe care n-a înţeles-o pe deplin niciodată trebuie luată în sens metaforic. Probabil sunt puţini regizori, chiar şi în lume, care s-o fi pus în scenă de cinci ori.

acum 2 zile · comentarii (0)

Aniversarea unui sfert de veac de Teatru de stat cu numele celebrei Elvira Godeanu la Târgu-Jiu – un oraş care la sfârşitul veacului al XIX-lea abia număra 3.000 de locuitori, cum ne spune secretarul literar Ion Cepoi, avea totuşi o sală construită anume cu 300 de locuri, o performanţă în epocă –

acum 4 zile · comentarii (0)

„Guo Feng” a fost primul spectacol din oferta celei de-a XXV a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru (FITS) de la Sibiu pe care am avut burcuria de a-l vedea.  Foarte aproape de căderea nopţii, după o călătorie solicitantă de nu mai puţin şapte ore.Reprezentaţia este încadrată în ceea ce organizatorii au numit „Sezonul chinezesc”.

acum 8 zile · comentarii (1)

Orice critic de teatru, înţelegând prin aceasta omul care, prin natura profesiei, trebuie, înainte de toate, să calce cât mai des posibil pragul instituţiilor de spectacole, ştie că de-a lungul carierei sale îi va fi dat să vadă extrem de puţine spectacole cu adevărat foarte bune. Încă şi mai puţine capodopere.

acum 15 zile · comentarii (2)

Iată, în sfârşit, un musical ca la carte. Un produs, ba chiar unul industrial, cu succes mare la public. Conceptul nesofisticat, cât se poate de corect politic prin feminismul pe care-l susţine (ba chiar dând peste nas familiei tradiţionale), a făcut ca Mamma mia! să vândă 16.000 de bilete în numai patru zile, la Sala Palatului. Şi, important de precizat, proiectul a fost finanţat de firme private, în totalitate.

acum 22 zile · comentarii (5)

Revăd la o distanţă de aproape trei ani spectacolul cu piesa „Un mort se întoarce la iubita sa’’, producţie a două Teatre din Ljubliana.Teatrul Prešeren şi Teatrul Municipal Ptuj .Prima vizionare s-a produs la finele lunii august a anului 2015,cu ocazia Festivalului NETA, organizat la Bucureşti de Teatrul Naţional şi de directorul acestuia, actorul Ion Caramitru.

acum 29 zile · comentarii (0)

Printre succesele din anii de răscruce ai României, respectiv trecerea de la dictatură la democraţie (cu semnele de întrebare de rigoare pe care le-a adăugat timpul), s-a aflat şi spectacolul „Păguboşii“, un muzical reuşit de Eugen Rotaru după muzica lui Laurenţiu Profeta, transpus scenic de Gelu Colceag în scenografia Ştefaniei Cenean şi coregrafia Roxanei Colceag.

luna trecuta · comentarii (0)
Postari Recente