Ieşenii stau de trei ori mai mult în trafic din cauza gropilor (FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Craterele de pe bulevardul Nicolae Iorga nu vor dispărea prea curând

„Adevărul de Seară" a făcut un experiment pentru şoferii care vor să ocolească străzile pline de cratere. Traseele alese au fost bulevardul Nicolae Iorga şi strada Păcurari.

Şoferii ieşeni care au drum zilnic pe Bulevardul Nicolae Iorga au nevoie de cel mult 90 de secunde pentru a parcurge porţiunea plină de gropi de la restaurantul Cotnari până la Gara Internaţională.

Mai citiţi:

Iaşi: Drumul spre Vaslui, reparat de mântuială (FOTO şi VIDEO)

Gropi peticite în loc de străzi reabilitate (VIDEO)

Cei care încearcă să evite craterele ca să îşi cruţe suspensiile la maşină parcurg de trei ori mai mult timp dacă aleg ruta ocolitoare dintre cele două repere. Astfel, de la Gara Internaţională, reporterii „Adevărul de Seară" au virat pe strada Dimitrie Cantemir către podul peste Bahlui.

De aici, am pornit pe Şoseaua Naţională, la dreapta, către rondul din Podu Roş. Pentru a pătrunde în sensul giratoriu, timpul de aşteptare a fost de trei minute. Ulterior, am intrat pe Bulevardul Socola, care se bucură de un strat de asfalt turnat recent, şi am ajuns la restaurtantul Cotnari, aflat la colţ cu bulevardul Nicolae Iorga. Timpul pierdut pe ruta ocolitoare, aşa cum se vede mai jos, a fost de aproape 300 de secunde.

Traseul original (roşu) măsoară 1.100 de metri, în timp ce ruta ocolitoare (verde) are 790 de metri

Traseele ocolitoare folosite de reporterii „Adevărul de Seară" pentru a ocoli sectoarele cu gropi au fost cele mai scurte cu putinţă. Porţiunea plină de gropi de pe bulevardul Nicolae Iorga, cuprinsă între Gara Internaţională şi restaurantul Cotnari, măsoară 1.100 de metri.

Ruta ocolitoare este chiar mai scurtă, măsurând 790 de metri. Cu toate acestea, timpul necesar parcurgerii acestui sector este de peste cinci minute, faţă de un minut jumătate cât durează să treci prin gropile de pe Nicolae Iorga.

Reparaţii, poate la anul

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) susţin că stau la mâna Primăriei pentru a termina reabilitarea bulevardului Nicolae Iorga. „Până când nu vor fi finalizate lucrările la linia de tramvai noi nu putem reface covorul asfaltic de pe bulevard", a explicat Viorel Scutaru, director DRDP. De cealaltă parte, edilii ieşeni spun că nu au bani să continue lucrările la linia de tramvai. „Fondurile de anul acesta nu au mai permis continuarea lucrărilor. Sperăm ca anul viitor să existe banii necesari", a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.

Al doilea experiment efectuat de reporterii „Adevărul de Seară" a avut loc pe strada Păcurari, pe porţiunea de 1,93 de kilometri cuprinsă între Fundaţie şi intersecţia de la Moara de Foc, unde canalele care nu se află la cota asfaltului funcţionează ca nişte gropi metalice (foto jos).

Pentru a evita acest traseu, s-a ales o rută care pleacă din Fundaţie către Gară, după care se ajunge la Moara de Foc pe bulevardul Canta. Pentru a face acest traseu de 3 kilometri, aşa cum se vede mai jos, s-au pierdut cinci minute, faţă de două minute cât a durat drumul prin Păcurari.

Traseul original (roşu) măsoară 1,93 de kilometri, în timp ce ruta ocolitoare (verde) are 3 kilometri

Remedierea acestei probleme este asociată de reprezentanţii Primăriei cu construcţia Pasajului Octav Băncilă. „S-a evitat intervenţia pe strada Păcurari tocmai pentru a putea face uz de fondurile europene, folosite la proiectul de construcţie a pasajului Băncilă", a explicat Sebastian Buraga.

Vocea străzii

„În meseria mea nu îmi permit să îmi cruţ maşina pentru că trebuie să-mi duc clientul cât mai repede“ - Neculai Plăvănescu, taximetrist

„Indiferent ce rută ocolitoare ai alege, dacă te prinde ora de vârf rămâi blocat în traficul din oraş“ - Vasile Capracea, instalator

„Când mă grăbesc nu am ce face şi trebuie să-mi bag maşina prin gropi, dar asta nu înseamnă că îmi convine situaţia“ - Marius Marcu, agent imobiliar

Pentru ultimele informaţii din Iaşi daţi click pe imaginea de mai jos:

Mai multe pentru tine:
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Trei zodii își schimbă radical viața începând cu 1 ianuarie 2026. Vor avea parte de iubire și noroc din abundență
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile