Ieşenii stau de trei ori mai mult în trafic din cauza gropilor (FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Craterele de pe bulevardul Nicolae Iorga nu vor dispărea prea curând

„Adevărul de Seară" a făcut un experiment pentru şoferii care vor să ocolească străzile pline de cratere. Traseele alese au fost bulevardul Nicolae Iorga şi strada Păcurari.

Şoferii ieşeni care au drum zilnic pe Bulevardul Nicolae Iorga au nevoie de cel mult 90 de secunde pentru a parcurge porţiunea plină de gropi de la restaurantul Cotnari până la Gara Internaţională.

Mai citiţi:

Iaşi: Drumul spre Vaslui, reparat de mântuială (FOTO şi VIDEO)

Gropi peticite în loc de străzi reabilitate (VIDEO)

Cei care încearcă să evite craterele ca să îşi cruţe suspensiile la maşină parcurg de trei ori mai mult timp dacă aleg ruta ocolitoare dintre cele două repere. Astfel, de la Gara Internaţională, reporterii „Adevărul de Seară" au virat pe strada Dimitrie Cantemir către podul peste Bahlui.

De aici, am pornit pe Şoseaua Naţională, la dreapta, către rondul din Podu Roş. Pentru a pătrunde în sensul giratoriu, timpul de aşteptare a fost de trei minute. Ulterior, am intrat pe Bulevardul Socola, care se bucură de un strat de asfalt turnat recent, şi am ajuns la restaurtantul Cotnari, aflat la colţ cu bulevardul Nicolae Iorga. Timpul pierdut pe ruta ocolitoare, aşa cum se vede mai jos, a fost de aproape 300 de secunde.

Traseul original (roşu) măsoară 1.100 de metri, în timp ce ruta ocolitoare (verde) are 790 de metri

Traseele ocolitoare folosite de reporterii „Adevărul de Seară" pentru a ocoli sectoarele cu gropi au fost cele mai scurte cu putinţă. Porţiunea plină de gropi de pe bulevardul Nicolae Iorga, cuprinsă între Gara Internaţională şi restaurantul Cotnari, măsoară 1.100 de metri.

Ruta ocolitoare este chiar mai scurtă, măsurând 790 de metri. Cu toate acestea, timpul necesar parcurgerii acestui sector este de peste cinci minute, faţă de un minut jumătate cât durează să treci prin gropile de pe Nicolae Iorga.

Reparaţii, poate la anul

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) susţin că stau la mâna Primăriei pentru a termina reabilitarea bulevardului Nicolae Iorga. „Până când nu vor fi finalizate lucrările la linia de tramvai noi nu putem reface covorul asfaltic de pe bulevard", a explicat Viorel Scutaru, director DRDP. De cealaltă parte, edilii ieşeni spun că nu au bani să continue lucrările la linia de tramvai. „Fondurile de anul acesta nu au mai permis continuarea lucrărilor. Sperăm ca anul viitor să existe banii necesari", a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.

Al doilea experiment efectuat de reporterii „Adevărul de Seară" a avut loc pe strada Păcurari, pe porţiunea de 1,93 de kilometri cuprinsă între Fundaţie şi intersecţia de la Moara de Foc, unde canalele care nu se află la cota asfaltului funcţionează ca nişte gropi metalice (foto jos).

Pentru a evita acest traseu, s-a ales o rută care pleacă din Fundaţie către Gară, după care se ajunge la Moara de Foc pe bulevardul Canta. Pentru a face acest traseu de 3 kilometri, aşa cum se vede mai jos, s-au pierdut cinci minute, faţă de două minute cât a durat drumul prin Păcurari.

Traseul original (roşu) măsoară 1,93 de kilometri, în timp ce ruta ocolitoare (verde) are 3 kilometri

Remedierea acestei probleme este asociată de reprezentanţii Primăriei cu construcţia Pasajului Octav Băncilă. „S-a evitat intervenţia pe strada Păcurari tocmai pentru a putea face uz de fondurile europene, folosite la proiectul de construcţie a pasajului Băncilă", a explicat Sebastian Buraga.

Vocea străzii

„În meseria mea nu îmi permit să îmi cruţ maşina pentru că trebuie să-mi duc clientul cât mai repede“ - Neculai Plăvănescu, taximetrist

„Indiferent ce rută ocolitoare ai alege, dacă te prinde ora de vârf rămâi blocat în traficul din oraş“ - Vasile Capracea, instalator

„Când mă grăbesc nu am ce face şi trebuie să-mi bag maşina prin gropi, dar asta nu înseamnă că îmi convine situaţia“ - Marius Marcu, agent imobiliar

Pentru ultimele informaţii din Iaşi daţi click pe imaginea de mai jos:

Mai multe pentru tine:
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Katy Perry și Justin Trudeau și-au oficializat relația. Au sărbătorit ziua artistei la Paris
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
FCSB a bătut-o și pe UTA, și pe soțul Steluței. Campioana, cea mai clară victorie a sezonului
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cine a fost Dorin Pavel, inginerul care a plănuit marile hidrocentrale din România