Evaluarea Națională 2023. Câți elevi din Iași au lipsit de la proba de matematică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Absolvenții ciclului gimnazial de învățământ din țară au susținut, pe 21 iunie 2023, proba de matematică la Evaluarea Națională. La nivelul Iașului, proba a fost susținută de 6.816 elevi, reprezentând un total de 94,89% dintre cei înscriși.

Examen SURSĂ Arhiva Adevărul

Chiar dacă au fost înscriși la examen, 367 de elevi din Iași nu s-au prezentat la proba de matematică, reprezentând 5.11% din totalul celor înscriși. 

Acum, cei care au participat la examenul de Evaluare Națională așteaptă cu sufletul la gură afișarea rezultatele. Acestea vor fi publicate miercuri, 28 iunie 2023, până la ora 14.00.

Cei nemulțumiți de rezultatele obținute vor putea depune contestație, la centrele de examen. Totodată, acestea pot fi transmise prin mijloacele electronice, pe 28 iunie 2023  și pe 29 iunie 2023. 

Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat prin coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților, atât în centrele de examen, cât și pe Internet, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale.

Codurile individuale vor fi distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Rezultatele finale vor fi afișate marți, 4 iulie 2023.

Cât de dificilă a fost proba la matematică?

Doi profesori de matematică au comentat pentru „Adevărul” gradul de dificultate a subiectelor date azi la cea de-a doua probă scrisă a Evaluării Naționale 2023. 

Ștefan Vlaston, profesor de Matematică, expert în educație, a declarat: Subiectele sunt de nivel mediu. Sunt și subiecte mai grele, într-adevăr, nota 10 nu se va lua cu una, cu două, dar e important de spus că nu au caracter aplicativ-practic. Decât unul sau două subiecte. Ceea ce e contrar cu testarea PISA unde subiectele aplicativ-practice și transdisciplinare, fac legătura cu alte științe, cu fizica și cu aplicațiile practice. Curricula britanică și cea americană este făcută după acest tipic”.

Elevii români însă nu sunt pregătiți pentru genul acesta de subiecte, reamintește profesorul. „În loc să ceară aria unui dreptunghi, ar trebui să ceară aria unui perete pe care vrem să-l vopsim și ne trebuie 50 de mililitri de vopsea pe fiecare metru pătrat. Și câtă vopsea trebuie să cumpărăm? Așa trebuie să funcționeze problemele, așa fac toți elevii din Occident”, exemplifică expertul.

La rândul lui, Ovidiu Bădescu, profesor de matematică, la Colegiul Național „Traian Lalescu” din Reșița, subliniază că o notă de 7 (cu punctul din oficiu) ar trebui să poată fi luată relativ lejer de către elevi: „Grila este normală, exact așa ca în modelele și variantele de subiecte, ea verifică acele cunoștințe de bază și aplicarea de formule. Deci, nu prea aduce nimic nou. Însă, destul de greu de luat peste 9. Există anumite subpuncte b din test – fiecare valorând câte 3 puncte – unde elevii se puteau încurca”.