Termenul de finalizare a Gării Bistriţa Nord, prelungit până în martie 2013. Întârzierile se datorează constructorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prezent ieri la Bistriţa, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Neaga a vorbit şi despre întârzierile cu lucrările la Gara Bistriţa-Nord, ce trebuia să fie gata în această vară. Potrivit şefului CNADNR termenul de finalizare pentru Gara Bistriţa-Nord a fost prelungit până în martie.


Lucrările la Gara Bistriţa-Nord trebuiau să fie gata la sfârşitul lunii august, potrivit termenului de finalizare afişat chiar lângă şantier. Acest lucru nu s-a întâmplat însă, termenul fiind prelungit, potrivit directorului CNADNR Narcis Neaga, până în primăvara anului viitor.


Întrebat cărui fapt se datorează aceste întârzieri, şeful CNADNR a spus că de vină este constructorul şi nu sistarea plăţilor cum se bănuieşte. Lucrările au început anul precedent, ele fiind executate de spaniolii de la Copisa Constructora Pirenaicadin – Puentes Y Calzadas Infrastructuras – SC 2 Invest. Pentru aceste lucrări spaniolii vor încasa 8,5 milioane de euro.

Gara Zalău – aceeaşi Mărie, altă pălărie

Odată cu reabilitarea Gării Bistriţa-Nord s-au început şi lucrările la Gara Zalău, valoarea totală a lucrărilor ajungând la 6,3 milioane de euro. Chiar dacă alţii sunt constructorii, Gara Zalău se confruntă cu aceleaşi probleme: întârzieri.

FOTO: Alina Pop

Termenul de finalizare coincidea cu cel înscris pe panoul de la Bistriţa: 31 august, însă, se pare şi acolo vor mai fi nevoie de luni buni de muncă până ce gara va fi gata.

Gara Bistriţa – punct strategic pentru exploatarea zăcămintelor de fier de la Rodna

Calea ferată care leagă oraşului Dej de municipiul Bistriţa a fost dată în folosinţă în anul 1886, în acelaşi an fiind inaugurată şi Gara Bistriţa-Nord. Aceasta avea drept scop dezvoltarea exploatării zăcămintelor de fier de la Rodna.

Permisiunea construirii acestei căi ferate a fost dată de către guvernul ungar, întrucât la momentul amenajării, Transilvania aparţinea de Regatul Ungariei. Iniţial aceasta a fost administrată şi exploatată de către o companie feroviară locală, fiind mai apoi „naţionalizată” şi trecută în administrarea companiei feroviare ungare.

Ultima renovare de care a avut parte clădirea care adăposteşte Gara Bistriţa-Nord a fost făcută în anul 1996, când şi-a sărbătorit centenarul.

Vă mai recomandăm:

FOTO La 127 de ani de la inaugurare, Gara Bistriţa Nord îşi schimbă faţa cu 8,5 milioane de euro


FOTO Povestea uneia dintre puţinele locomotive Malaxa încă „în viaţă”: a ajutat la fabricarea mobilierului, iar de 18 ani zace la fier vechi

Mai multe pentru tine:
Performanțele unuia dintre cei mai buni salvatori din lume. Cum se antrenează pompierul care coordonează cea mai buna echipa de alpiniști de intervenție din România
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Un stâlp sculptat cu un chip uman, vechi de 11.000 de ani, descoperit de arheologi
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Mihai Viteazul nu a fost recunoscut ca domnitor al Transilvaniei. Cum îl vedea împăratul german și cum faima sa a devenit mortală