Termenul de finalizare a Gării Bistriţa Nord, prelungit până în martie 2013. Întârzierile se datorează constructorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prezent ieri la Bistriţa, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Neaga a vorbit şi despre întârzierile cu lucrările la Gara Bistriţa-Nord, ce trebuia să fie gata în această vară. Potrivit şefului CNADNR termenul de finalizare pentru Gara Bistriţa-Nord a fost prelungit până în martie.


Lucrările la Gara Bistriţa-Nord trebuiau să fie gata la sfârşitul lunii august, potrivit termenului de finalizare afişat chiar lângă şantier. Acest lucru nu s-a întâmplat însă, termenul fiind prelungit, potrivit directorului CNADNR Narcis Neaga, până în primăvara anului viitor.


Întrebat cărui fapt se datorează aceste întârzieri, şeful CNADNR a spus că de vină este constructorul şi nu sistarea plăţilor cum se bănuieşte. Lucrările au început anul precedent, ele fiind executate de spaniolii de la Copisa Constructora Pirenaicadin – Puentes Y Calzadas Infrastructuras – SC 2 Invest. Pentru aceste lucrări spaniolii vor încasa 8,5 milioane de euro.

Gara Zalău – aceeaşi Mărie, altă pălărie

Odată cu reabilitarea Gării Bistriţa-Nord s-au început şi lucrările la Gara Zalău, valoarea totală a lucrărilor ajungând la 6,3 milioane de euro. Chiar dacă alţii sunt constructorii, Gara Zalău se confruntă cu aceleaşi probleme: întârzieri.

FOTO: Alina Pop

Termenul de finalizare coincidea cu cel înscris pe panoul de la Bistriţa: 31 august, însă, se pare şi acolo vor mai fi nevoie de luni buni de muncă până ce gara va fi gata.

Gara Bistriţa – punct strategic pentru exploatarea zăcămintelor de fier de la Rodna

Calea ferată care leagă oraşului Dej de municipiul Bistriţa a fost dată în folosinţă în anul 1886, în acelaşi an fiind inaugurată şi Gara Bistriţa-Nord. Aceasta avea drept scop dezvoltarea exploatării zăcămintelor de fier de la Rodna.

Permisiunea construirii acestei căi ferate a fost dată de către guvernul ungar, întrucât la momentul amenajării, Transilvania aparţinea de Regatul Ungariei. Iniţial aceasta a fost administrată şi exploatată de către o companie feroviară locală, fiind mai apoi „naţionalizată” şi trecută în administrarea companiei feroviare ungare.

Ultima renovare de care a avut parte clădirea care adăposteşte Gara Bistriţa-Nord a fost făcută în anul 1996, când şi-a sărbătorit centenarul.

Vă mai recomandăm:

FOTO La 127 de ani de la inaugurare, Gara Bistriţa Nord îşi schimbă faţa cu 8,5 milioane de euro


FOTO Povestea uneia dintre puţinele locomotive Malaxa încă „în viaţă”: a ajutat la fabricarea mobilierului, iar de 18 ani zace la fier vechi

Mai multe pentru tine:
Horoscop 19-25 decembrie. Taurii sunt puși în fața unei decizii, risc de pierderi pentru Săgetători
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Presupusul iubit al Rodicăi Stănoiu dezvăluie, în sfârșit, adevărul despre relația lor. Marius Calotă spune cine moștenește averea de milioane de euro VIDEO
În timp ce Katy Perry e îndrăgostită lulea de Justin Trudeau, Orlando Bloom nu mai acceptă să aibă orice iubită
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce spune despre România un vlogger american ce a fost arestat în Rusia: Nu există nimic similar!
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”