Studiu: Internauții din România vizionează mai mult conținut video în lunile reci

0
Publicat:

Internauții din România au tendința de a petrece mai mult timp vizionând conținut video online în lunile reci din an, arată un studiu referitor la tendinţele de consum online.

Oamenii fac tot mai multe cumpărături online / Foto: Arhivă

Concluziile cercetării mai arată că în lunile reci oamenii achiziționează mai multe electronice online, precum: aparatele electrocasnice, smartphone-urile şi licenţele de software, precum şi pentru jocurile pentru PC/console şi jocurile de societate.

De asemenea, achiziţionarea online de produse alimentare şi haine are o incidenţă mai mare în lunile mai reci şi mai mică în lunile mai calde. La fel şi în cazul băuturilor alcoolice şi al ţigărilor, dar şi pentru produsele cosmetice, parfumuri şi îmbrăcăminte.

Efectul multitasking-ului social media: o durată de atenție mai scurtă

Conform studiului Exact Business Solutions, respondenţii folosesc, în medie, 3,9 aplicaţii pe zi, comparativ cu rezultatele din studiul anterior în care utilizau 2,5 aplicaţii, cu toate că timpul mediu petrecut pe fiecare aplicaţie a scăzut de la 1,9 ore la 1,6 ore.

„Aceasta poate indica faptul că multitasking-ul în social media scurtează atenţia noastră. În timp ce utilizatorii petrec mai puţin timp pe fiecare aplicaţie, ei tind să folosească mai multe aplicaţii în acelaşi timp, ceea ce poate duce la o experienţă de utilizare fragmentată şi la o scădere a concentrării pe orice aplicaţie în parte", se menţionează în cercetare.

În plus, se precizează că Facebook nu mai este o rețea socială foarte utilizată. „În valul anterior al studiului, s-a constatat o scădere semnificativă a incidenţei de utilizare a Facebook pentru prima dată în istoria studiului. În acest nou val, această tendinţă a rămas la aceeaşi valoare, mai scăzută, ca şi înainte, indicând astfel o clară tendinţă descendentă care ar putea fi primul semn al detronării celei mai utilizate reţele sociale din lume", notează realizatorii studiului.

Al 13-lea studiu "Digital Evolution: Connected Consumer Monitor" a fost realizat, în luna ianuarie 2023, pe un eşantion de 1.063 de respondenţi selectaţi din panelul Exact Business Solutions, care conţine 40.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat online.

Studiul are ca scop să dezvăluie tendinţele de consum online ale utilizatorilor de Internet cu vârste între 18 şi 65 de ani din mediul urban şi rural.

Mai multe pentru tine:
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Zi tristă la Casa Regală română! Fiicele Regelui Mihai s-au reunit în lacrimi și durere
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Numerologia anului 2026 indică un an deosebit. Datele-cheie ale anului și predicțiile după ziua de naștere
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”