Studiu: Internauții din România vizionează mai mult conținut video în lunile reci

0
Publicat:

Internauții din România au tendința de a petrece mai mult timp vizionând conținut video online în lunile reci din an, arată un studiu referitor la tendinţele de consum online.

Oamenii fac tot mai multe cumpărături online / Foto: Arhivă
Oamenii fac tot mai multe cumpărături online / Foto: Arhivă

Concluziile cercetării mai arată că în lunile reci oamenii achiziționează mai multe electronice online, precum: aparatele electrocasnice, smartphone-urile şi licenţele de software, precum şi pentru jocurile pentru PC/console şi jocurile de societate.

De asemenea, achiziţionarea online de produse alimentare şi haine are o incidenţă mai mare în lunile mai reci şi mai mică în lunile mai calde. La fel şi în cazul băuturilor alcoolice şi al ţigărilor, dar şi pentru produsele cosmetice, parfumuri şi îmbrăcăminte.

Efectul multitasking-ului social media: o durată de atenție mai scurtă

Conform studiului Exact Business Solutions, respondenţii folosesc, în medie, 3,9 aplicaţii pe zi, comparativ cu rezultatele din studiul anterior în care utilizau 2,5 aplicaţii, cu toate că timpul mediu petrecut pe fiecare aplicaţie a scăzut de la 1,9 ore la 1,6 ore.

„Aceasta poate indica faptul că multitasking-ul în social media scurtează atenţia noastră. În timp ce utilizatorii petrec mai puţin timp pe fiecare aplicaţie, ei tind să folosească mai multe aplicaţii în acelaşi timp, ceea ce poate duce la o experienţă de utilizare fragmentată şi la o scădere a concentrării pe orice aplicaţie în parte", se menţionează în cercetare.

În plus, se precizează că Facebook nu mai este o rețea socială foarte utilizată. „În valul anterior al studiului, s-a constatat o scădere semnificativă a incidenţei de utilizare a Facebook pentru prima dată în istoria studiului. În acest nou val, această tendinţă a rămas la aceeaşi valoare, mai scăzută, ca şi înainte, indicând astfel o clară tendinţă descendentă care ar putea fi primul semn al detronării celei mai utilizate reţele sociale din lume", notează realizatorii studiului.

Al 13-lea studiu "Digital Evolution: Connected Consumer Monitor" a fost realizat, în luna ianuarie 2023, pe un eşantion de 1.063 de respondenţi selectaţi din panelul Exact Business Solutions, care conţine 40.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat online.

Studiul are ca scop să dezvăluie tendinţele de consum online ale utilizatorilor de Internet cu vârste între 18 şi 65 de ani din mediul urban şi rural.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite