Vânzătorii de pe Amazon, reacție în lanț la tarifele impuse Chinei de Donald Trump. Cu cât au majorat prețurile

0
Publicat:

Vânzătorii de pe Amazon majorează preţurile după tarifele impuse de Donald Trump Chinei. Ei spun că se confruntă cu dificultăţi majore, deoarece majoritatea produselor sunt fabricate în China.

Compania Amazon FOTO: Adevărul (arhivă)

Cordovez, cofondatorul Zulay Kitchen, a declarat că firma sa se străduieşte ”cât de repede poate” să mute producţia în India, Mexic şi alte pieţe, unde tarifele au crescut sub preşedintele Donald Trump, dar sunt totuşi mai reduse comparativ cu cele impuse pentru produsele din China. Acest proces ar putea dura cel puţin un an sau doi”, a precizat el.

”Încercăm să facem stocul să dureze cât mai mult”, a spus Cordovez într-un e-mail. Între timp, Zulay a fost nevoită să majoreze temporar preţurile unor produse, cum ar fi spumantele de lapte şi beţele pentru prăjit bezele. De exemplu, strecurătoarea populară pentru bucătărie costă acum 12,99 dolari, faţă de 9,99 dolari înainte de anunţarea tarifelor de către Trump la începutul lunii aprilie, scrie News.

Mulţi comercianţi de pe Amazon au început să majoreze preţurile la produse variind de la genţi pentru scutece şi magneţi de frigider, până la coliere şi articole pentru casă.

Potrivit SmartScout, o companie de software pentru comerţ electronic, 930 de produse monitorizate pe Amazon au înregistrat, în medie, o creştere de preţ de 29%, începând din 9 aprilie, în categorii precum îmbrăcăminte, bijuterii, electronice, jucării şi rechizite de birou.

Un purtător de cuvânt al Amazon a calificat aceste afirmaţii drept ”senzaţionaliste” şi a precizat că studiul vizează ”o fracţiune foarte mică” dintre produsele de pe platformă.

”Nu am observat schimbări semnificative ale preţurilor medii de vânzare în afara fluctuaţiilor normale”, a spus compania.

Războiul comercial cu China afectează grav piaţa vânzărilor pe Amazon, unde comercianţii terţi reprezintă circa 60% din vânzările online. Mulţi dintre aceştia se bazează pe China pentru aprovizionare şi producţie.

Vânzătorii sunt acum în faţa unei dileme: să majoreze preţurile sau să suporte costurile suplimentare generate de noile tarife. Pentru mulţi, acest context reprezintă o ameninţare existenţială, mai ales după ani de creşteri ale costurilor logistice şi publicitare.

Directorul general al Amazon, Andy Jassy, a declarat recent că Amazon va încerca să menţină preţurile scăzute, dar a recunoscut că unii vânzători vor trebui să transfere costurile către consumatori.

Preţurile produselor importate din China sunt afectate acum de taxe vamale de 145%. Trump a declarat miercuri că SUA ”poartă discuţii active” cu China pentru a reduce tarifele, însă oficialii chinezi au negat joi existenţa unor astfel de negocieri.

Aproximativ 25% din creşterile de preţ identificate de SmartScout provin de la vânzători din China. De exemplu, producătorul de bijuterii Ursteel a crescut preţurile cu 6,50 dolari la patru produse, iar brandul de îmbrăcăminte Chouyatou a majorat preţurile unor rochii cu 2 dolari. De asemenea, gigantul chinez Anker a mărit preţurile pentru o cincime dintre produsele sale din SUA, inclusiv la un acumulator portabil care a ajuns la 135 de dolari, faţă de 110 dolari anterior.

Zulay Kitchen, cu sediul în Florida, a fost nevoită să concedieze 19% dintre angajaţi şi să reducă bugetul pentru publicitatea online cu 85%.

Şi alte companii americane iau măsuri. Desert Cactus, din Illinois, caută să-şi mute producţia de articole cu tematică universitară din China în Mexic, India şi Vietnam. Preşedintele companiei, Joe Stefani, a declarat că, în cazul unui produs emblematic, taxele de import au crescut de la 4% în 2016 la 170% în prezent. „Tarifele nu pot rămâne atât de ridicate”, a avertizat el, menţionând că mulţi vânzători nu vor rezista.

Pure Daily Care, companie americană din domeniul sănătăţii şi frumuseţii, a fost şi ea afectată. Cofondatorul Dave Dama a declarat că preţul de producţie pentru un produs de îngrijire a pielii a crescut de la 10 dolari la 25 de dolari. Compania plănuieşte să majoreze preţurile treptat, doar la produsele esenţiale, pentru a nu pierde vizibilitatea în căutările Amazon.

În prezent, Pure Daily Care încearcă să îşi gestioneze stocurile pentru a rezista şapte, opt sau chiar nouă luni, în speranţa că Statele Unite şi China vor ajunge la un acord comercial.

Mai multe pentru tine:
Ce s-a descoperit după autopsia medicului Ștefaniei Szabo. Nu a murit din cauza unui infarct sau AVC
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Ilie Bolojan și Ioana Fâșie, căsătorie în secret. Cine este femeia care aduce fericire în viața premierului. Ce studii are și cu se ocupă?
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Gestul superb făcut de Regele Charles pentru Kate Middleton, nora lui preferată! A fost un moment emoționant
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei