Yahoo! vrea să revoluţioneze aplicaţiile de hărţi: nu îţi arată cea mai eficientă rută, ci traseul cel mai interesant

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Google domină toate celelalte aplicaţii de hărţi pentru smartphone, dar Yahoo! are un truc în mânecă prin care speră să câştige atenţia utilizatorilor. Compania vrea nu să îţi arate cea mai rapidă rută, ci cea pe care poţi vedea cele mai frumoase lucruri.

În Europa, Yahoo! construieşte ceea ce ar putea fi cea mai utilă aplicaţie de hărţi pentru turişti şi exploratori urbani. După ce Google a cucerit Android şi iOS prin Maps, iar Nokia s-a remarcat prin Here Maps, Yahoo! speră să aibă produsul de navigare care să îţi arate cele mai frumoase locuri. Într-un centru de dezvoltare din Barcelona, compania lucrează la aplicaţia care ia în calcul pozele încărcate pe Flickr şi nevoile tale pentru a-ţi arăta lucruri şi obiective turistice interesante, scrie Wired.

Deşi Google Maps este cea mai populară aplicaţie, toate celelate fac, în esenţă, acelaşi lucru: între două puncte îţi arată cea mai scurtă rută. Totuşi, Daniele Quercia şi Luca Maria Aiello de la Yahoo! şi Rossano Schifanella de la Universitatea din Torino, Italia, vor ceva mai mult. Au pornit de la intervievarea oamenilor cu privire la care locuri din Londra li se par mai frumoase. Apoi, au folosit datele pentru a construi o hartă a Londrei bazată pe frumuseţea locurilor, nu pe precizia rutei. La final, le-a ieşit că ruta „mai frumoasă“ este doar cu câteva minute mai lungă, dar mult mai interesant de parcurs.

Ce încearcă Yahoo! să facă, şi ar putea reuşi, e să înlocuiască ideea de algoritm eficient, care livrează rezultate mai rapid, mai bine, cu algoritmul care îţi face călătoria mai plăcută. Apoi, Yahoo! nu are cum să concureze cu Google, Apple sau Microsoft. Sunt companii care mai mult sau mai puţin domină domeniul, folosindu-se de expertiza altora sau creându-şi baze de date proprii. Astfel, Yahoo! poate exploata natura umană şi să vândă plăcerea de a călători.

După ce echipa din Barcelona va avea algoritmul finalizat şi introdus într-o aplicaţie de sine stătătoare, vor să o „şlefuiască“ prin intermediul oamenilor. În plus, Yahoo! are la dispoziţie baza de fotografii din Flickr şi oamenii sunt mai predispuşi să fotografiezi locuri interesante decât locuri banale. Spre exemplu, pentru Londra sunt aproape patru milioane de imagini. Iar în Boston, dintr-o bază de date de 1,3 milioane de poze, cei 50 de participanţi care au folosit aplicaţia Yahoo! au preferat ruta mai frumoasă. Şi după cum a fost cazul cu Weather, Aviate şi News Digest, compania a demonstrat că poate livra aplicaţii interesante.

Mai multe pentru tine:
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța