Cu ce preț se vinde cel mai scump ARO din România

0
Publicat:

Recent, pe site-ul OLX, a fost scos la vânzare un foarte rar model de ARO M461 produs în 1970 la uzina de la Câmpulung Muscel. Proprietarul mașinii este un pasionat proprietar de vehicule istorice din Făgăraș.

Mașina a fost fabricată în 1970 FOTO OLX

Modelul oferit la vânzare este cel mai scump ARO din România și este clasificat drept vehicul istoric. Prețul cerut pentru ARO M461 este de 13.500 euro. Mașina are 8.500 kilometri la bord, un motor de 2.512 centimetri cubi și 70 de cai-putere. Conform proprietarului, doar prelata mașinii trebuie refăcută, mașina fiind în perfectă stare de funcționare și cu piese originale.

Între anii 1957-2006, la Uzina ARO de la Câmpulung Muscel au fost fabricate peste 380.000 de autoturisme. Mașinile se bucurau de mare succes pentru că erau robuste, ușor de întreținut și ieftine.

Primele automobile ce au ieșit pe poarta uzinei din Argeș au fost modelele IMS 57. Abia ulterior, la începutul anilor ’70, a început fabricarea ARO, model proiectat și produs 100% de către români. Iar în scurt timp, brandul a ajuns să fie situat pe locul patru ca mașină de teren de către revistele de specialitate, după faimoasele mărci Jeep (Statele Unite ale Americii), Land Rover (Marea Britanie) și Toyota (Japonia).

ARO M461, un model foarte rar FOTO OLX

Vânzările mergeau excelent, iar țările unde mașina produsă la Câmpulung Muscel era cea mai căutată erau Columbia, Republica Democrată Germană, Cehoslovacia, SUA, Canada și țările arabe. În scurt timp, ARO a ajuns să fie exportat în peste 110 țări, iar salariații uzinei de la Câmpulung Muscel erau trimiși des peste hotare pentru a le face instruirea clienților și dealerilor de peste hotare în ceea ce privește întreținerea și repararea mașinilor.

Din anul 1972, la uzina de la Câmpulung Muscel a început producția seriei ARO 24, seria cu cel mai mare succes, ce avea să fie produsă timp de 34 de ani, până în 2006, când uzina a dat faliment.

Primul model al seriei, ARO 240, avea un consum foarte mare, cuprins între 15-20 de litri/100 de kilometri. Odată cu criza petrolului după anii 1970, consumul mare de benzină a fost un motiv principal ce a dus la o variantă de motor diesel pentru ARO. Drept urmare, mașina românească de teren a fost dotată cu două variante de motor diesel autohtone, cu injecția modificată.

Mai multe pentru tine:
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: Top televizoare cu cele mai mari reduceri, de până la 5.000 de lei și calitate premium pentru living și dormitor
Destinul tragic al prințesei Ioana Cantacuzino și vila „23 August” din Călimănești. Castelul a ajuns o ruină istorică
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Mariana Moculescu, mesaj dur pentru Alexandra Velniciuc „Nu înțeleg cine stă în spatele acestor decizii” De ce nu a fost lăsată în primă instanță să intre la priveghi și cum a apărut apoi alături de Nidia UPDATE
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Promoții de iarnă PetMax: Suplimente veterinare esențiale pentru câini și pisici cu reduceri de până la 69%
Cum a avertizat-o Prințul Philip pe Kate Middleton chiar înainte să moară. Vorbele bunicului Prințului William au cutremurat-o pe Prințesă
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
Oana Ioniță, moment de sinceritate. Cine e bărbatul căsătorit din showbiz pe care îl admiră: „Îmi plac oamenii frumoși”