CME, compania-mamă a Pro TV, vrea să vândă Pro FM

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a televiziunii Pro TV, vrea să renunţe la mai multe active din România, printre care se numără „părţi ale Media Pro, precum staţiile radio, cinematografele şi afacerile de distribuţie de film“, scrie agenţia de presă HotNews.ro, care citează o publicaţie cehă.

Cele mai multe active pe care grupul CME urmăreşte să le vândă sunt în România, după cum scrie HotNews.ro. Această declaraţie a fost făcută de către Michael Del Nin, co-CEO al CME, într-un interviu acordat publicaţiei cehe „Hospodarske Noviny“, la care a luat parte şi co-CEO Cristhoph Mainusch. 

Christoph Mainusch şi Michael Del Nin au fost numiţi directori executivi după demisia lui Adrian Sârbu. 

Posturile de radio şi afacerile de distribuţie de film, principalele vizate

„Cele mai multe dintre activele la care vrem să renunţăm sunt cele din România. Acestea includ, în principal, părţi din Media Pro, precum posturile de radio, cinema sau afacerile de distribuţie de film. Acestea sunt active bune, dar ne-au distras atenţia de la activitatea noastră principală (televiziunea - n.r.). Mai multe părţi din regiune s-au arătat interesate de ele“, a declarat Del Nin, citat de HotNews.ro. 

Lider de audienţă, dar fără bani

Cei doi au vorbit şi despre faptul că CME s-a confruntat cu probleme financiare, deşi din punct de vedere al audienţelor grupul se situează pe „o poziţie excelentă“. „Pentru a aduce compania pe picioare, a trebuit să ne concentrăm asupra afacerii noastre de bază (televiziunea – n.r.). În unele ţări unde operăm am avut numeroase activităţi pe care nu le considerăm a fi de bază şi pe care le vom vinde. Vă putem da câteva exemple: cinematografele din România sau afacerile de distribuţie din România şi din Republica Cehă – pe acestea nu le considerăm esenţiale pentru strategia noastră viitoare“, a explicat la rândul lui Christoph Mainusch. 

Acesta a precizat că toate televiziunile deţinute de CME în alte ţări sunt lider de audienţă şi că nu cunoaşte foarte multe situaţii în care „liderii de piaţă să piardă bani“. 

La vremuri noi, politici noi 

De asemenea, aceştia au vorbit şi despre restructurările şi schimbările de şefi, care au urmat plecării lui Adrian Sârbu de la cârma CME, din luna august 2013, spunând că aceste măsuri au făcut parte tot din strategia adoptată pentru a rezolva problemele financiare. 

„Sarcina noastră principală a fost de a stabiliza situaţia financiară a companiei, care s-a confruntat cu scăderi semnificative de la an la an, atât în ceea ce priveşte vânzările, cât şi profitul. Cel mai important lucru a fost să obţinem resursele necesare pentru a merge mai departe. În situaţia în care ne aflam, când pierdeam foarte mulţi bani ca şi anul trecut, am fost nevoiţi să găsim resursele necesare pentru finanţarea operaţiunilor companiei“, a mai declarat Del Nin. 

Sarcina noastră principală a fost de a stabiliza situaţia financiară a companiei, care s-a confruntat cu scăderi semnificative de la an la an, atât în ceea ce priveşte vânzările, cât şi profitul. Cel mai important lucru a fost să obţinem resursele necesare pentru a merge mai departe.   Michael Del Nin, CEO CME

„În plus, faţă de finanţare, am lucrat şi la vânzările de publicitate. Ne-am dat seama că trebuie să ne schimbăm politica de afaceri. În al doilea rând, ne-am văzut nevoiţi să descentralizăm compania, televiziunea este o afacere locală, managerii din fiecare ţară sunt responsabili şi iau deciziile în ceea ce priveşte respectivele părţi ale CME. Acest lucru a presupus anumite schimbări de personal şi, drept urmare, am schimbat managementul în patru din cele şase ţări unde operăm. Am schimbat modelul de a face afaceri. Ne-am dat, de asemenea, silinţa să reducem costurile, dar mereu într-un mod în care să prevenim riscuri la adresa operaţiunilor şi rezultatelor companiei. Cea mai mare parte a procesului de restructurare a trecut“, a completat Mainusch. 

Varianta în limba engleză a interviului a fost publicată pe site-ul oficial al companiei CME. 

Zvonuri despre o posibilă vânzare a imperiului PRO au apărut încă de la începutul acestui an, când s-a scris că grupul american CME conspectează piaţa din România pentru vânzarea companiilor şi a mărcilor de aici.

Mai multe pentru tine:
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Crăciun regal colorat la Sandringham. Prințesa Kate a ales carourile, iar Regina Camilla roșul
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent