Vești proaste pentru Ford și Tesla. Cererea pentru mașini electrice se apropie de un platou

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ani de creștere rapidă, piața vehiculelor electrice se îndreaptă spre un platou, scrie BusinessInsider în cadrul unei analize.

După ani de creștere rapidă, piața vehiculelor electrice se îndreaptă spre un platou

De ani de zile, plug-in-urile au reprezentat doar puțin mai mult de 1% din piață, deoarece opțiunile erau limitate și adoptarea a fost lentă. Dar din 2020, această creștere s-a accelerat cu ajutorul unui val de noi modele electrice, îmbunătățiri ale infrastructurii de încărcare și un impuls mai mare din partea industriei de a educa clienții cu privire la achizițiile de vehicule electrice.

Vânzările de mașini electrice în SUA au atins un record de aproape 6% din totalul vânzărilor de vehicule anul trecut și sunt pe cale să îl depășească anul acesta, reprezentând aproape 9% din vânzările către clienți individuali doar în iunie, potrivit JD Power.

Odată cu această creștere a venit și o serie de obiective ambițioase. Tesla își propune să producă 2 milioane de vehicule pentru prima dată în acest an, Ford a declarat inițial că va construi 600.000 de vehicule electrice în acest an, iar GM intenționează să producă aproximativ 150.000 de vehicule electrice în acest an.

Analiștii spun însă că se întrevede un platou pe acest segment. Primele semne ale acestui lucru au venit luna trecută, când dealerii Ford au declarat că trebuie să refuze alocările Mustang Mach-E. (Ford și-a ajustat ulterior obiectivele de producție de vehicule electrice pentru a reflecta schimbarea creșterii cererii).

"Creșterea spectaculoasă pe care am văzut-o în ultimii câțiva ani nu poate fi susținută. Pur și simplu nu este posibil", a declarat Sam Fiorani, vicepreședinte pentru prognoza auto globală la AutoForecast Solutions. „Cu cât mergem mai sus în această curbă de creștere, cu atât va fi mai greu să ajungem la următorul nivel”.

Statele cu cea mai mare pondere a vânzărilor de vehicule electrice sunt, de asemenea, cele mai lente în creșterea vânzărilor în acest moment, potrivit unui studiu recent al iSeeCars. California, Oregon și Washington – unde vânzările de vehicule electrice reprezintă între aproximativ 7% și 10% din piață – sunt în prezent printre statele cu cea mai lentă adoptare, a arătat studiul.

Se pare că există această rezistență naturală undeva între 7% și 10% din cota de piață într-o anumită stare”, a spus analistul iSeeCars Karl Brauer. 

Mai multe pentru tine:
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
„E moarte lentă”. Românul care și-a dat demisia de la Amazon: „Am clacat psihic, m-a terminat. Am plecat”
Cum arată locuința unui nepalez care a muncit 4 ani în România. Reacția românilor la imaginile de la revenirea acasă
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”