STUDIU  La două săptămâni după Black Friday, 70% din români au auzit despre eveniment

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii au fost cuprinşi anul acesta de febra Black Friday FOTO Adevărul

În doar câteva săptamâni informaţiile clienţilor despre Black Friday a crescut de două ori şi jumatate, până la 69,8% din populaţie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown. 11,1% dintre românii care au aflat despre acest eveniment au cumpărat ceva în weekendul 23-25 noiembrie.

Studiul, realizat între 4 si 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumparare al românilor cu ocazia Black Friday şi a măsurat întreaga piaţă de retail din România.

Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu acest eveniment - în mai putin de 20 zile, acesta a sărit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus că au cumparat ceva de la retailerii care au avut promoţii în weekendul 23-25 noiembrie.

Conform studiului, 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online. Cei mai mulţi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie: 44,4% din achiziţiile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie.

Pe locul doi si trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din domeniul electronicelor: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături.

De Black Friday, românii au optat şi pentru alte categorii de produse -  segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături. Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.

Din ce magazine au ales românii sa-si faca cumparaturile de Black Friday

1. eMAG.ro - 21,1%

2. Flanco - 18,4%

3. Altex+Mediagalaxy - 12,3%

4. Domo - 9,4%

5. Carrefour - 8,6%

6. Metro - 2,8%

7. evomag.ro - 2,2%

8. PCGarage.ro -1,6%

9. Kaufland - 1%

10.Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%