Statisticile unei zile „negre“: Black Friday a înghesuit românii pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La primele ore ale dimineţii, bucureştenii au făcut coadă în faţa magazinelor de electrocasnice FOTO Adevărul
La primele ore ale dimineţii, bucureştenii au făcut coadă în faţa magazinelor de electrocasnice FOTO Adevărul

Black Friday aproape că s-a încheiat, iar rezultatele sunt impresionante pentru mai multe magazine offline sau online. Performerii sunt cei ce de la eMag, atât la ofertă, cât şi la calitatea serviciilor oferite.

 eMag a câştigat prin fiabilitate

eMag a terminat prima parte a zilei cu peste 100.000 de produse comandate şi peste 1,2 milioane de oameni care au intrat pe site. Faţă de anul trecut, traficul a fost de trei ori mai mare, eMag neanunţând ora de start pentru a nu risca suprasolicitarea serverelor.

Site-ul a fost online aproximativ 95% din timp, iar reprezentanţâii companiei au mărturisit câte servere au fost puse la bătaie pentru asemenea reuşită. 100 de servere au făcut ca traficul să nu dea jos eMag, aşa cum s-a întâmplat cu alte magazine online care au avut de suferit pe parcursul zilei, poate cel mai grav caz fiind cel al lui evoMag, care a fost picat aproximativ 95% din timp.

În final, eMag are de livrat 80.000 de comenzi înregistrate astăzi.

Flanco a dat cu tirul

UPDATE 19.50: În prima zi de Black Friday, până la ora 18:00, peste 70.000 de clienţi au cumpărat cel puţin un produs din magazinele Flanco. Dintre codurile comerciale de produs listate în cadrul campaniei, în număr de peste 1.000 la începutul zilei, s-au epuizat stocurile pentru mai puţin de 100 de modele. Reprezentanţii companiei, prin vocea Violetei Luca, CEO Flanco, au declarat că au vândut cât într-o lună întreagă. 

--

Datele de la Flanco au arătat şi ele foarte bine, mai ales că site-ul acestora a avut probleme uneori şi a picat mai des decât cel al eMag. La orele prânzului, când s-au făcut calculele şi au început să se termine stocurile, magazinul vânduse 25.000 de produse, 100 de produse erau facturate pe minut, iar clienţii au cumpărat 25 de tiruri de maşini de spălat şi frigidere.

Clienţii Flanco au cumpărat 3.500 de televizoare până la prânz, 1.500 de laptopuri, 1.000 de camere foto sau video, 1.500 de maşini de spălat şi 1.000 de frigidere.

Şi nişele au vândut bine

Un magazin de nişă a avut performanţe impresionante. F64 vinde camere foto şi accesorii pentru acestea. Potrivit informaţiilor retailerului foto, anul a fost excelent, mai ales că ei nu au avut experienţa anului trecut.  

În primele 2 ore de la anunţarea ofertelor, stocul s-a redus semnificativ, urmând ca până la orele dimineţii stocul să fie epuizat pentru foarte multe dintre ofertele iniţiale. Până în prezent, numărul de comenzi înregistrate este de 20 de ori mai mare faţă de numărul estimat iniţial. Produsele care au înregistrat vânzări în timp record sunt în primul rând aparatele foto (în special, ofertele Nikon şi Sony), urmate de obiective şi accesorii.

Ca urmare a cererii impresionante, traficul pe site a depăşit estimările iniţiale, creşterea fiind de 20 de ori mai mare decât în mod obişnuit. Datorită numărului foarte mare de comenzi online, procesarea datelor se face cu dificultate însă specialiştii F64 se asigură că toate comenzile primite vor fi preluate şi finalizate. De asemenea, showroom-ul înregistrează un flux de clienţi mult peste media zlinică (în primele ore ale dimineţii, magazinul a fost vizitat de peste 1.000 de clienţi).

Anul trecut a fost anul în care Black Friday a explodat. eMag a avut 1,1 milioane de vizitatori şi a avut vânzări de 8 milioane de euro. Anul trecut s-au comandat 80.000 de produse.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite