Şeful Dacia bate şaua ca să priceapă iapa: Pentru a fi competitivi avem nevoie de infrastructură şi de salarii sub control. Ponta:nu vă luaţi după cine zice că pleacă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia este cel mai mare exportator al României  FOTO Adevărul

Uzina din Mioveni trebuie să-şi păstreze competitivitatea faţă de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât şi menţinea costurilor salariale „la un anumit nivel“, afirmă directorul general al Dacia, Nicolas Maure.

„Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad şi este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniţă, n.r.). În acelaşi timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puţin, există şi alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menţinute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă şi poate fi pusă în comparaţie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în faţa celei din Tanger“, a declarat Maure, la o întâlnire cu presa.

El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenţia de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani, dar pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important ca România să-şi păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către pieţele din vestul Europei.

UPDATE Dacia Renault va realiza în România bancuri de testare pentru motoarele EURO 6, a mai anunţat Maure, premierul Victor Ponta intervenind şi cerând, urmare a acestui anunţ, să nu fie crezute acele persoane care susţin că Renault va pleca din România.

Aflat, luni, la sediul Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial "Creşterea competitivităţii economice", cu ocazia semnării a şase contracte de finanţare propuse de Polul Auto Muntenia, din care face parte şi Dacia Renault, Ponta a ţinut să se refere şi la această declaraţie a preşedintelui. "Dacia se pregăteşte şi construieşte motoare EURO 6 în România, aşa că nu vă luaţi după cine zice că pleacă", a spus Ponta, la finalul discursului ţinut de directorul pentru România al Dacia Renault, Nicolas Maure, în care acesta tocmai anunţase intenţia realizării în România a unor bancuri de testare pentru motoare EURO 6.

În prezent, producătorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniţă şi invers, a mai spus directorul general pentru Dacia şi Renault România.

Preşedintele Traian Băsescu a declarat recent că prin nerealizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti la uzinele Dacia se va pierde partea de asamblare, deoarece Renault extinde deja uzina din maroc.

În replică, premierul Victor Ponta a declarat că afirmaţia preşedintelui reprezintă o „inconştienţă sinistră, o tâmpenie“.

Ulterior, grupul francez a transmis că nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluţia infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare.

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrieVânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Exporturile României au atins un nou record istoric: peste 49 de miliarde de euro. În anul 2013, exporturile au însumat 49,56 miliarde de euro (219,12 miliarde lei), reprezentând un nou maxim istoric, reiese din datele comunicate de INS. În aceeaşi perioadă, importurile au totalizat 244,33 miliarde de lei (55,26 miliarde de euro), ceea ce a dus la un deficit comercial de 5,7 miliarde de euro, în scădere cu peste 41% faţă de cel din 2012.

Senatorul Ion Popa despre Autostrada Piteşti-Sibiu: „Domnul ministrul Dan Şova ar trebui să nu ignore acest proiect”

Senatorul Ion Popa, preşedintel al PNL Argeş a participat,  vineri, la conferinţa de presă a organizaţiei PNL Curtea de Argeş unde a făcut câteva declaraţii referitoare la Autostrada Piteşti – Sibiu.

Scandal în USL Vâlcea pe autostrada Sibiu-Braşov. Deputatul Buican, atac la Şova şi Cîlea

Construcţia autostrăzii Sibiu-Braşov dinamitează USL Vâlcea. Cristian Buican, preşedinte al PNL Vâlcea, a cerut demisia ministrului Dan Şova şi a colegilor acestuia din fruntea PSD Vâlcea. În replică, preşedintele social democraţilor, Ion Cîlea, spune că Buican are interes doar să-şi atace colegii de alianţă.

Ministrul marilor proiecte, acuzat că "a condamnat definitiv" economia judeţului Dâmboviţa

Pentru că a adandonat proiectul autostrăzii Sibiu-Piteşti, ministrul delegat pentru Infrastructura, Dan Şova, ar trebui să-şi înainteze demisia. O spune un parlamentar liberal, care susţine că demnitarul PSD a ”condamnat definitiv economia judeţelor Vâlcea, Argeş şi Dambovita”.

Dan Şova mută din pix autostrada Piteşti-Sibiu. Ministrul susţine o variantă prin Braşov

Dan Şova a propus ca închiderea Coridorului IV Pan-european rutier să fie făcută pe tronsonul Braşov – Sibiu, şi nu pe Piteşti – Sibiu, aşa cum  era stabilit. Între timp, autorităţile braşovene îşi fac planuri de investiţii, iar Uzina Dacia, care ar fi afectată de această mutare, prevesteşte un dezastru economic.

Exporturile au crescut cu aproape 9% în primele nouă luni din 2013, deficitul comercial a ajuns la un nou minim istoric. Deficitul comercial a scăzut în primele nouă luni cu 42% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, la 4,15 miliarde de euro, după ce exporturile au crescut cu 8,8%, în euro, iar importurile s-au redus cu 0,3%, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS). Exporturile au totalizat 36,47 miliarde de euro, iar importurile - 40,63 miliarde de euro.

Varujan Vosganian: Deficitul comercial va fi sub 4% din PIB la finele anului. Exporturile au ajuns la 28 de miliarde de euro în primele şapte luni. Deficitul comercial al României se va situa sub 4% din produsul intern brut (PIB) la finele anului, în condiţiile în care, în primele şapte luni, valoarea indicatorului a fost de 3,13 miliarde de euro, în scădere cu 2,23 miliarde de euro faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioada a anului trecut, a declarat, Varujan Vosganian, ministrul Economiei.

Exporturile au crescut cu 9% în primele 11 luni din 2013. Ce produse româneşti au căutare pe pieţele externeDeficitul comercial a scăzut în primele 11 luni ale anului trecut cu 3,5 miliarde de euro, la 5,19 miliarde de euro, după ce exporturile au avansat cu 9%, iar importurile cu doar 0,4%, anunţă Institutul Naţional de Statistică (INS).

Cinci puncte tari şi cinci puncte slabe pentru economia României în 2014Anul 2014 are toate şansele să fie mai bun decât 2013 din punct de vedere economic dacă nu vor fi scandaluri majore în politică, dacă evoluţia leului faţă de euro va fi stabilă şi dacă nu se întâmplă nimic rău în zona euro, scrie, într-o opinie, Sorin Pâslaru, redactor-şef al „Ziarului Financiar“.

Braşovul a exportat mărfuri de 1,69 miliarde de euro, fiind liderul Regiunii Centru şi pe locul al patrulea la nivel naţionalExporturile Braşovului s-au realizat în primele nouă luni ale anului 2013. Statisticole arată că această cifră este cu 14,6% mai mare decât cea din perioada similar a anului 2012.