Isteria „Barbie”: Cum profită comercianții de succesul filmului

0
Publicat:

Marii retaileri fac tot posibilul să iasă în câștig, profitând de orice trend care le atrage vânzări mai mari, așa cum este și cazul recentului succes al superproducţiei americane, transmite Reuters.

Marii retaileri fac tot posibilul să iasă în câștig, profitând de orice trend

Cumpărătorii se îngrămădesc să cumpere cercei, parfumuri şi rochii Barbie, pe măsură ce retailerii vor să profite de succesul superproducţiei americane, transmite Reuters.

Chiar dacă mulţi consumatori şi-au redus cheltuielile din cauza inflaţiei, retailerii vor să profite de oportunitatea de a-i convinge pe cumpărători să cumpere articole mai scumpe, astfel încât să-şi crească veniturile.

Gama vastă de produse şi parteneriate între branduri, multe destinate adulţilor, sunt un pariu pe sentimentul de nostalgie pe care Barbie îl generează pentru mulţi care s-au jucat cu celebra păpuşă când erau copii.

Grupul american Mattel, care deţine brandul Barbie, vrea ca filmul lansat recent să relanseze atractivitatea păpuşii şi de asemenea să o introducă pe Barbie în mentalul unei noi generaţii.

"Nu cred că am văzut atât de mult parteneriate între branduri care să apară de pe urma unui singur film", spune Jo Ashdown, partener la Mando-Connect, o agenţie care se ocupă de parteneriatul între branduri în cadrul grupului de publicitate WPP.

De exemplu, colecţia Barbie lansată luni de Zara include 17 haine şi accesorii pentru copiii, inclusiv un ghiozdan şi sneakers, însă oferta pentru femei este mult mai mare, de 85 de articole. Bărbaţii pot să se alăture şi ei trendului cu un costum fuchsia sau un tricou similar cu cel purtat de Ryan Gosling, care joacă rolul lui Ken, prietenul lui Barbie.

Numeroase mărci de haine şi încălţăminte de la H&M, până la Primark, Gap, Superga şi Crocs, au lansat colecţii cu tema Barbie. Însă nebunia s-a extins şi dincolo de segmentul de retail, lanţurile hoteliere Hyatt Hotels şi Hilton oferind camere cu tema Barbie în oraşe precum Bogota, Columbia şi Kuala Lumpur, Malaezia.

Cantitatea imensă de merchandise, de la covoare Barbie şi până la periuţe de dinţi Barbie, ridică posibilitatea supralicitării mărcii, însă accentul pus de partenerii Mattel pe diversitate şi inclusivitate, precum şi filmul propriu zis ar putea să ofere suficientă noutate pentru a-i menţine pe oameni interesaţi.

"Toată lumea poate fi Barbie sau Ken. Cred că asta a ajutat la creşterea mărcii fără să o suprasatureze", spune James Zahn, editorul revistei The Toy Book.

Comedia hollywoodiană despre celebra păpuşă, cu Margot Robbie şi Ryan Gosling în rolurile principale, a fost lansată vineri şi în România.

Mai multe pentru tine:
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
Cum se simte Nick Rădoi după șase operații?! „Mai am încă șase luni chimioterapie” Ce tratamente minune face milionarul în Mexic? „Doctorii din America nu sunt de acord”
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
Pensia pe care o primește Carmen Tănase de la stat, după patru decenii de muncă: „Am două cum ar veni”