Barbie-mania: Mattel se bucură de o creștere a prețului acțiunilor înainte de lansarea filmului

0
Publicat:

Barbie este unul dintre cele mai așteptate filme ale deceniului și, în timp ce entuziasmul crește înainte de lansarea din această săptămână, producătorul Mattel culege deja roadele buzz-ului creat, arată analiștii eToro.

Barbie urmează să apară în cinematografe pe 21 iulie, Foto: Arhivă Adevărul
Barbie urmează să apară în cinematografe pe 21 iulie, Foto: Arhivă Adevărul

Prețul acțiunilor companiei a crescut cu 22% în ultimele trei luni, după un început de an ezitant, ceea ce ridică întrebarea - „cât de sus poate ajunge prețul acțiunilor în următoarele săptămâni?”

Istoria sugerează că succesul generat de filme e unul temporar”, avertizează specialiștii

Conform unei analize efectuate de platforma de tranzacționare și investiții eToro, în timp ce filmele axate pe branduri tind să genereze o creștere semnificativă a prețului acțiunilor în cele trei luni premergătoare lansării unui blockbuster, entuziasmul tinde să se diminueze în cele trei luni care urmează.

Acest lucru este ilustrat de mai multe exemple recente în care filmele s-au axat în întregime pe povestea unui brand sau în care brandurile au beneficiat de o plasare foarte vizibilă de produse în cadrul unor filme de succes.

House of Gucci

În perioada premergătoare filmului „House of Gucci" din 2021, Kering, proprietarul mărcii de modă, a înregistrat o creștere de 6% a prețului acțiunilor sale în cele trei luni premergătoare, dar în cele trei luni care au urmat lansării acțiunile au scăzut cu 13%.

În perioada premergătoare filmului Steve Jobs din 2013, Apple s-a bucurat de o creștere de 18% a prețului acțiunilor, dar în lunile următoare, prețul acțiunilor a crescut cu doar 3%.

În cele 10 exemple analizate de eToro în tabelul de mai jos, companiile respective au înregistrat, în medie, o creștere a prețului acțiunilor de 8% în perioada premergătoare lansării filmului în care au fost prezentate în mod vizibil sau în care au fost vizate în întregime. Însă după trei luni de la lansare, aceleași companii au înregistrat în medie o scădere de 4,3% a prețului acțiunilor.

Mult - așteptatul film Barbie prezintă două dintre cele mai fierbinți subiecte din industria media globală: creșterea francizelor cinematografice de succes și veniturile uriașe rezultate din plasarea de produse.

Barbie a devenit una dintre cele mai mari francize de divertisment de la lansarea sa în 1956, alături de Star Wars, Disney Princess, Marvel și Harry Potter, cu vânzări generate ulterior, de la produse sub licență pană la emisiuni de televiziune. Industria mondială a plasării de produse este evaluată la peste 25 de miliarde de dolari anual și crește într-un ritm de două cifre, brandurile fiind din ce în ce mai dispuse să plătească pentru acest tip de expunere în mass-media.", explică Ben Laidler, strategul eToro pentru piețe globale.

Numerele din tabel sunt rotunjite la cel mai apropiat număr întreg, cu excepția mediilor
Numerele din tabel sunt rotunjite la cel mai apropiat număr întreg, cu excepția mediilor

Conform sursei citate, unul dintre cele mai notabile exemple a fost Audi (deținut de Volkswagen), care a înregistrat o creștere de 14% a prețului acțiunilor în perioada premergătoare filmului Iron Man din 2008, un film în care marca auto a fost prezentată într-un mod foarte vizibil. După lansarea filmului, prețul acțiunilor a scăzut cu 8%.

Filmul care a reprezentat excepția

Între timp, o excepție de la regulă a fost reprezentată de filmul biografic al lui Walt Disney, „Saving Mr Banks", prețul acțiunilor Disney crescând și mai mult după lansarea filmului, acesta înregistrând un salt de 15% în următoarele trei luni.

Așteptările cinefililor și marile sume de bani alocate de studiouri pentru marketing au un efect pozitiv clar asupra prețurilor acțiunilor companiilor implicate în aceste filme, opt din cele zece acțiuni analizate crescând înainte de premiera filmului cu o medie de 8%. Dar acest impuls asupra prețului acțiunilor pare să fie temporar, deoarece șase din cele zece au înregistrat apoi o scădere a prețurilor, în medie cu 4,3% - suferind de o mahmureală după premieră.", adaugă Laidler.

Filmul urmează să apară în cinematografe pe 21 iulie

Balonul filmului Barbie se umflă mai repede decât se aștepta Wall Street, ceea ce determină o reexaminare a potențialului impact asupra acțiunilor Mattel (MAT), relatează Yahoo Finance.

Potrivit sursei citate, analistul Stifel, Drew Crum, a estimat într-o nouă notă de marți că filmul Barbie – care urmează să apară în cinematografe pe 21 iulie – ar putea avea un weekend de deschidere la box office intern de la 90 la 100 de milioane de dolari. Crum a estimat anterior un volum de deschidere de 50 de milioane de dolari.

Acesta crede că weekendul de deschidere ar putea duce la încasări de la 450 de milioane de dolari până la 550 de milioane de dolari în întreaga lume.

Margot Robbie este Barbie, iar Ryan Gosling îl va interpreta pe Ken, Foto: Arhivă Adevărul
Margot Robbie este Barbie, iar Ryan Gosling îl va interpreta pe Ken, Foto: Arhivă Adevărul

Margot Robbie este Barbie

„Barbie” al lui Mattel este un film live-action PG-13, cu Margot Robbie ca Barbie și Ryan Gosling în rolul lui Ken. A fost regizat de Greta Gerwig și ar avea un buget de până la 100 de milioane de dolari.

Robbie, Gosling și restul distribuției pline de vedete au participat la evenimente pe covorul roșu (sau „covor roz”) în mai multe orașe ale lumii pentru a crea anticiparea. Evenimentele s-au oprit, totuși, din moment ce actorii de la Hollywood s-au alăturat grevei. Următorul mare eveniment promoțional este programat pentru miercuri în New York City, la Whitby, a aflat Yahoo Finance.

Barbie este o conversație culturală în acest moment”, a declarat COO Mattel Richard Dickson pentru Yahoo Finance Live la Cannes Lions la sfârșitul lunii iunie.

Linii de îmbrăcăminte inspirate de Barbie

Producătorul de jucării a licențiat numele Barbie pentru o marfă care înflorește peste tot înainte de lansarea filmului. De exemplu, există o afacere de îmbrăcăminte marca Barbie cu retailerul specializat Gap (GPS) care a ajuns în magazine pe 23 mai. Linia de produse variază de la hanorace roz Barbie la haine roz pentru animale de companie.

La rândul său, casa de modă Forever 21 a lansat o linie de îmbrăcăminte inspirată de Barbie.

Cealaltă pârghie în joc pentru Mattel este un viitor al conținutului bazat pe francizele sale populare de jucării, pe lângă Barbie. Un debut de succes cu Barbie ar putea valida alte 14 proiecte de conținut aflate în dezvoltare pentru Mattel, inclusiv un film Warner Bros, bazat pe marca de mașini de jucărie Matchbox.

Crum avertizează că entuziasmul din jurul filmului va fi testat atunci când Mattel va raporta veniturile din al doilea trimestru pe 26 iulie. Se preconizează că trimestrul va fi provocator din cauza cererii slabe de jucării în timpul verii.

Credem că anticiparea dinaintea lansării în cinematografe a fost un factor cheie din spatele acestei mișcări și, prin urmare, în apropierea lansării ar putea avea loc obținerea de profit. (...) Credem că un film de succes comercial ar putea ajuta investitorii să aibă încredere în această parte a strategiei companiei și, prin urmare, performanța Barbie are implicații pentru stoc dincolo de următoarele câteva zile sau săptămâni.", a mai explicat Crum.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite