Asociaţie: În timp ce unii trimit rachete în spaţiu, CFR Infrastructură şi Alstom se chinuie să configureze sistemele de schimbare a macazurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Asociaţia Pro Infrastructură

Asociaţia “Pro Infrastructură” cere oficialiilor din Ministerul Transporturilor să aibă discuţii aplicate cu Alstom pe tema sistemelor de centralizare şi telecomunicaţii pentru schimbarea macazurilor şi semnalelor necesare pe cei 40 de kilometri de cale ferată de la Curtici la Arad.

„În timp ce alţii trimit rachete în spaţiu, de vreo 7 ani, CFR Infrastructura împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare şi telecomunicaţii pentru schimbarea macazurilor şi semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulaţiei pe cei 40 km de la Curtici până la Arad (Ghioroc)”, scrie asociaţia.

Potrivit asociaţiei, această problemă „se generalizează deja pe sute de kilometri, pe întregul Coridor IV Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Arad, pe mulţi ani de acum înainte”.

Potrivit unei postări publicate, miercuri, de asociaţie pe Facebook, de vreo 7 ani, CFR Infrastructură împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare şi telecomunicaţii pentru schimbarea macazurilor şi semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulaţiei pe cei 40 de kilometri de la Curtici până la Arad (Ghioroc).

“De altfel, ele au fost blocate recent timp de 20 de ore în zona Arad şi s-a mers în regim manual, cu mari întârzieri ("la steag"). Asta după ce recepţia lucrărilor Alstom s-a făcut foarte greu, cu sute de neconformităţi. Decalajele sunt cauzate de indulgenţa şi răbdarea fără limite a CFR cu antreprenorul, pe de-o parte, şi de proiectul prost care încearcă să integreze un sistem ultra-modern, gândit pentru linii de mare viteză (ERTMS nivel 2), cu unul ”legacy” conceput în 1960 bazat pe relee electromagnetice (BLA+INDUSI)”, se mai arată în postare.

Potrivit asociaţiei, deşi căile ferate nu sunt la fel de importante în mediul politic ca autostrăzile, este momentul ca oficialii din Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor să intervină şi să aibă discuţii aplicate cu Alstom.”Impactul acestui blocaj între public şi privat asupra circulaţiei feroviare este şi poate continua să fie major. Mai mult, problema de la Arad (km 614)- Curtici se generalizează deja pe sute de kilometri, pe întregul Coridor IV Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Arad, pe mulţi ani de acum înainte”, mai reiese din postare.

Alstom are contracte pentru sistemele de comunicaţii, semnalizări şi centralizări digitale dintre Sighişoara şi Simeria, unde lucrările la terasamente şi linii s-au încheiat, dar se circulă tot restricţionat, pe un singur fir, deoarece lipsa sistemelor Alstom face imposibilă schimbarea macazurilor în gări.

Compania are de asemenea contracte pe Braşov-Sighişoara şi mare parte din Simeria-Arad, unde lucrările la calea ferată sunt în desfăşurare. “Fără o reaşezare a relaţiilor dintre Ministerul Transporturilor, CFR şi Alstom, aceste întârzieri ”digitale„ riscă să le depăşească pe cele de la construcţia de terasamente, poduri şi tuneluri!”, au semnalat reprezentanţii Asociaţiei “Pro Infrastructură”.

Infrastructura feroviară reprezintă o prioritate pentru Ministerul Transporturilor şi va investi 1 miliard de euro pentru repararea căii ferate, având în vedere că în ultimii 10-15 nu s-a investit nimic, a declarat ,săptâmâna trecută, după şedinţa de Guvern, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Cătălin Drulă.

Ministrul a mai spus că sunt 9.000 de km de cale ferată care este în paragină, de aceea vrea să investească 1 miliard de euro prin Planul Naţional de Restructurare şi Rezilienţă (PNRR) pentru reînnoirea infrastructurii feroviare.

Mai multe pentru tine:
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Salvator de vieți cu normă întreagă și sculptor cu har. „E ceva care te cheamă, asta simt eu”
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Peste 600 de români, diagnosticați anual cu cancere de sânge. Cum donăm celule stem, tratamentul minune care îi poate salva
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”