Airbus cere compensații pentru preluarea operațiunilor în scădere ale companiei Spirit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Airbus a cerut o compensație financiară pentru a prelua operațiunile cu pierderi de bani de la Spirit AeroSystems, o cerere care a apărut ca un obstacol în calea unui acord de asociere între furnizor și principalul său client Boeing, au declarat persoane familiare cu această chestiune, transmite Reuters.

Foto: Shutterstock

Executivii Spirit și Airbus poartă discuții la New York, relatate pentru prima dată de Bloomberg, pentru a încerca să rezolve probleme precum cererile constructorului european de avioane de a primi compensații financiare pentru a prelua operațiunile deficitare ale furnizorului. Acestea includ, de asemenea, mecanismul de separare a afacerilor Airbus de Spirit, au declarat două dintre sursele care au vorbit sub rezerva anonimatului.

Nu a fost clar cum au decurs discuțiile sau dacă au fost rezolvate obstacolele.

Principalii producători de aeronave din lume au explorat modalitatea de a-și descâlci legăturile respective cu Spirit printr-un acord "cadru" atent programat pentru a diviza operațiunile, a raportat Reuters în aprilie.

Sursele nu au oferit detalii financiare, dar surse din industrie au declarat că o uzină Airbus din Marea Britanie administrată de Spirit are nevoie de o reinvestiție de peste 1 miliard de dolari pentru a ieși din pierderi.

Boeing se concentrează pe achiziția furnizorului său cheie de aerostructuri, care produce fuselajul pentru avionul său 737 MAX. Pentru ca Boeing să recâștige controlul, trebuie să trateze cu rivalul său de moarte, Airbus, care reprezintă aproximativ o cincime din veniturile Spirit.

Se consideră că Boeing se va opune plăților către Airbus pentru a prelua operațiunile. Aceasta dorește să încheie afacerea pentru a se concentra pe accelerarea producției MAX, aflată în scădere, a declarat una dintre surse.

"Vor să o facă pentru ca lucrurile să se poată stabiliza și să pregătească întregul sistem de producție pentru a urca în ritm", a spus acesta.

Separarea activității Airbus a Spirit implică atât transferul fabricilor, cât și extragerea unei părți din activitatea altora, a declarat o a doua sursă. Uzina Spirit din Belfast, care pierde bani, este unul dintre punctele de blocaj la care se lucrează în prezent, au declarat două dintre surse.

Spirit raportează câștigurile pe 7 mai.

Un purtător de cuvânt al Airbus a reiterat că este implicat în discuții privind operațiunile sale cu sediul la Spirit și a refuzat să facă alte comentarii. Boeing a refuzat, de asemenea, să comenteze.

Purtătorul de cuvânt al Spirit Aero, Joe Buccino, a declarat că "indiferent de negocieri, suntem și vom fi întotdeauna blocați pe calitate, siguranță și cea mai mare rigoare inginerească".

CEO-ul Airbus, Guillaume Faury, a declarat luna trecută pentru Reuters că nu este "puțin probabil" ca Airbus să preia controlul asupra Belfastului și a uzinei din Kinston, Carolina de Nord, unde Spirit produce o parte din A350.

Spirit s-a desprins de Boeing în 2005 și a început rapid să se diversifice pentru a aproviziona Airbus, care este acum al doilea client ca mărime, după Boeing. Spirit produce în continuare aproximativ 70% din cel mai bine vândut 737 de la Boeing, inclusiv fuselajul, și furnizează părți importante din 787.

Saga a reînviat îngrijorările cu privire la viitorul celui mai mare angajator din domeniul producției din Irlanda de Nord și al celor 3.400 de angajați ai săi, după ce Spirit a intervenit pentru a-l achiziționa de la Bombardier, aflat în dificultate, în 2019.

Pe lângă construcția de aripi pentru Airbus A220, compania s-a extins în domeniul apărării și al spațiului.

Mai multe pentru tine:
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Cel mai nou portavion chinez, mai puțin performant decât unul american de 50 de ani
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Legenda Grasei de Cotnari: Vița nobilă a Moldovei, un dar de la Matia Corvinul
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Calcule de Război. Este Vladimir Putin un „tigru de hârtie”? Comparație Rusia-NATO, rachetă cu rachetă, tanc cu tanc
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv