Afaceri de familie: 61% dintre români şi-ar lăsa businessul pe mâna copiilor lor. Dar nu acum!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Generaţia actuală de antreprenori este mai puţin dispusă să renunţe la controlul companiilor în favoarea moştenitorilor lor, pe fondul pandemiei, îngreunând astfel formarea acestora ca noi lideri, reiese din sondajul NextGen Survey 2022 realizat de PwC la nivel global.

Deşi 43% dintre membrii noii generaţii a afacerilor de familie (NextGen) spun că sunt mai implicaţi în afaceri decât înainte de pandemie, doar 28% au arătat că li se încredinţează operaţiuni interne importante pentru a le conduce, în scădere de la 48%, procentul înregistrat în ediţia din 2019 a sondajului. În acest context, 45% consideră că este dificil să se afirme ca noi lideri sau membri ai consiliului de administraţie.  

”NextGen sunt mai implicaţi în afaceri, dar provocarea este de a crea încredere între actuala şi următoarea generaţie, acesta fiind momentul pentru a concretiza planurile de succesiune şi pentru a defini competenţele de conducere necesare pentru a asigura creşterea în viitor. Provocarea pentru NextGen este să demonstreze că sunt pregătiţi să preia frâiele", a declarat George Ureche, Director şi Liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale, PwC România.

Totuşi 61% dintre respondenţi spun că au un plan de succesiune, iar 39% dintre NextGen au fost implicaţi în dezvoltarea acestuia.

Domeniile în care NextGen declară că se implică activ în prezent includ realizarea strategiei de creştere a afacerii (59%), asigurarea că organizaţia oferă produsele şi serviciile potrivite (50%) şi adoptarea de noi tehnologii (44%).

Sondajul relevă şi câteva diferenţe notabile între generaţii. Ambele generaţii se concentrează pe creştere, dar doar jumătate din generaţia actuală consideră că afacerea lor are responsabilitatea de a lupta împotriva schimbărilor climatice şi a consecinţelor acestora, comparativ cu aproape trei sferturi dintre NextGen.  Un procent la fel de ridicat de NextGen (76%) consideră că afacerea lor contribuie activ la comunitate, în comparaţie cu puţin peste jumătate (54%) din generaţia actuală.  Procente similare, 42% dintre NextGen şi 38% din generaţia actuală consideră că afacerea lor are capacităţi digitale puternice, dar o treime dintre NextGen spun că generaţia actuală nu înţelege pe deplin oportunităţile şi riscurile pentru digital în cadrul afacerii lor.

Mai multe pentru tine:
De ce a plecat, de fapt, Theo Rose de la Vocea României: „Anul ăsta, show-ul se oprește pentru mine”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Charlotte, steaua Crăciunului regal. Superba prințesă de 10 ani a fost în centrul atenției la Sandringham
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Mesajul de Crăciun al lui Dragoș Dolănescu pentru fratele lui și Maria Ciobanu: „Tata ar fi fericit în Cer dacă...” Cum petrece în Costa Rica: „Nu vor lipsi sărmăluțele”
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători