Pinterest - relaxare şi comunicare pe Internet prin imagini

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Contul de Pinterest poate fi conectat la Facebook şi Twitter.
Contul de Pinterest poate fi conectat la Facebook şi Twitter.

Pinterest este o reţea socială, dar cu aspectul unui avizier digital pe care utilizatorii pot „prinde“ poze şi pot crea teme bazate pe colecţiile de pe site, cum ar fi pasiunile sau evenimentele care le plac. Oamenii pot vizualiza imaginile celorlalţi, pot să-şi posteze propriile poze sau pot să le trimită pe Facebook sau Twitter, dat fiind că oferă integrare cu aceste reţele sociale.

Pinterest a fost fondată de Bel Silbermann, Paul Sciarra şi Evan Sharp, iar principalul scop al acestei reţele este conectarea oamenilor prin intermediul lucrurilor care le plac.

 Însă ideea pe care se bazează Pinterest nu este nouă, fiind chiar implementată cu cinci ani mai devreme, în 2005, de David Galbraith cu proiectul „Wists“. Avantajul Pinterest însă a fost că s-a „născut“ la momentul potrivit, când oamenii erau obişnuiţi cu prezenţa şi socializarea pe reţelele sociale.

Pinterest a crescut într-un an suficient cât să spargă recorduri

Munca la Pinterest a început în decembrie 2009, iar site-ul s-a lansat într-o versiune beta restrânsă în martie 2010, a urmat varianta public beta, iar acum accesul este deschis oricui. 

Unul dintre fondatori, Silbermann, a declarat că le-a scris personal primilor 5.000 de utilizatori ai site-ului şi s-a întâlnit cu unii dintre aceştia. În nouă luni de la lansare, site-ul ajunsese la 10.000 de membri, iar până în vara lui 2011 a continuat să fie administrat dintr-un apartament. Tot în 2011, în august, revista „Time“ a inclus Pinterest în topul celor mai bune 50 de site-uri ale anului.

În decembrie 2011, Pinterest a devenit una dintre cele mai mari zece reţele sociale, potrivit celor de la firma de analiză Experian Hitwise, ajungând la 11 milioane de vizite pe săptămână. Iar în luna următoare a direcţionat mai mult trafic online decât LinkedIn, YouTube şi Google+. Un alt moment important a fost în ianuarie 2012, când comScore a raportat un număr de 11,7 milioane de utilizatori Pinterest, devenind astfel site-ul care a trecut cel mai repede de cifra de zece milioane de utilizatori.

Iar cei de la Experian Hitwise au catalogat Pinterest ca fiind cea mai mare reţea socială din Statele Unite ale Americii din martie 2012, depăşind LinkedIn şi Tagged. Şi în luna mai, Rakuten a investit 100 de milioane de dolari în reţeaua socială, iar din acel moment valoarea de piaţă i-a fost estimată la 1,5 miliarde de dolari. Rakuten activează în comerţul online din Japonia.

Cine populează Pinterest şi care interese predomină

Cei mai mulţi oameni care au cont pe Pinterest au vârsta cuprinsă între 18 şi 44 de ani, cu cea mai mare prezenţă din partea celor care se încadrează între 24 şi 34 de ani. Potrivit celor de la „Buzz Referrelas“, aproximativ 50% din aceştia au copii. Iar publicaţia canadiană „Macleans“ scria la începutul acestui an că 97% din oameni sunt femei, o cifră destul de surprinzătoare, dar care s-a mai alterat pe măsură ce Pinterest a devenit mai populară.

Noile cifre ale celor de la  „Mashable“ arată faptul că în august erau aproximativ 60% femei şi restul bărbaţi. Aceste diferenţe i-au adus Pinterest şi un supranume, „Facebook al femeilor“.

Iar utilizatorii de Pinterest, calculaţi demografic sau nu, au câteva categorii favorite care se schimbă între ele în topul preferinţelor. Acestea sunt: Home, Arts and Crafts, Style/Fashion, Food (cu Recipes) sau Inspiration/Education, iar Holidays suferă creşteri sau scăderi în funcţie de perioada anului. Activităţile pe Pinterest, fie că e vorba de vizualizarea imaginilor, fie că e vorba de încărcarea altora noi, ocupă în medie cam o oră şi jumătate din timpul utilizatorilor. Însă este surprinzător că un pin cu o întrebare poate duce la o implicare de 80% a celorlalţi utilizatori.

Pinterest şi imaginea sa pe Internet

Un redactor „Wall Street Journal“, Katherine Rosman, scria în septembrie 2011 că Pinterest îi descrie stilul, îi reflectă personalitatea, dar i-a modificat şi viaţa de familie. „Nu m-am gândit vreodată că un astfel de serviciu online ar fi şi un mod prin care soţul meu m-ar cunoaşte mai bine. Dar acum aşa e. El se uită peste activitatea mea pe Pinterest, iar uneori mă surprinde aducându-mi materiale pentru proiectele mele sau cărţi pe care le-am marcat ca favorite“.

În octombrie anul trecut, redactorul „Mashable”, Sarah Kessler, spunea că flexibilitatea este cheia Pinterest. „Să-ţi mărturiseşti pasiunea e la fel de uşor ca făcutul cumpărăturilor . Dar mai atrăgător la acest site este importanţa egală pe care o au utilizatorul şi conţinutul său.“

Publicaţia „Time“ afirma anul trecut, în august, că pe Pinterest este la fel de uşor oamenilor să urmărească materialele din anumite colecţii pe cât le este de uşor să-şi creeze propriile „aviziere” pe care să le facă celebre.

Iar „ReadWriteWeb“, prin redactorul Marshall Kirkpatrick, vorbea despre punctele forte ale reţelei sociale. „Impresia utilizatorului, aspectul retro, dar curat, conţinutul şi integrarea socială, acestea sunt lucrurile pe care merge Pinterest pentru a capta atenţia Internetului“.

Şi câteva lucruri definitorii ale Pinterest

Deşi s-a ajuns în stadiul în care apar foarte multe site-uri orientate către individualizarea utilizatorului şi remarcarea acestuia în spaţiul online, Pinterest are şi câteva avantaje de partea sa, iar simplitatea se pare că este cheia succesului, ca şi în cazul Tumblr, notează „Forbes“.

Site-ul este uşor de folosit, intuitiv, iar utilizatorii apreciază acest lucru. Acestea avantaje sunt utile şi pentru monetizarea reţelei. Vânzătorii au o imagine clară asupra preferinţelor oamenilor, ceea ce pentru Pinterest nu poate însemna decât un viitor stabil financiar.

Pinterest este şi un site relaxant indiferent de categoria pe care utilizatorul o alege. În esenţă reţeaua este gândită ca utilizatorul să aprecieze timpul pe care îl petrece pe aceasta, dat fiind că asta duce şi la reîntoarcerea sa. Şi, în final, marile nume din modă şi nu numai au un loc în care se pot exprima şi-şi pot promova produsele într-un mod nou. Martha Stewart Living şi Kate Spade sunt nume destul de active pe Pinterest, cu zeci de mii de followeri.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite