FOTO Zuckerberg pune miliardul de oameni pe harta Facebook Graph Search, noul motor de căutare al reţelei sociale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a dezvăluit, în cadrul evenimentului de la sediul companiei, ultima funcţie pe care o aduce reţelei sociale. Este vorba de Graph Search, propria viziune a Facebook în ceea ce priveşte căutarea.

Pe Facebook este vorba de oameni, nu e nicio surpriză, iar Graph Search pe acest amănunt va funcţiona. „Rezultatele sunt ordonate în funcţie de oamenii pe care îi ai cel mai aproape, urmează cei cu care ai prieteni comuni mulţi şi mai există sortarea pe baza altor semnale din sistemul Facebook“, a spus Mark Zuckerberg în cadrul prezentării noii funcţii. 

image

Pentru cei care îşi fac griji cu privire la intimitatea lor, Zuckerberg a ţinut să precizeze că Graph Search ţine cont de acest lucru. Fiecare conţinut are propria sa audienţă, este în mare privat şi poţi căuta după conţinutul la distribuirea căruia ai contribuit.

În plus, noul modul de căutare foloseşte şi câteva trucuri din industria identificării comenzilor vocale, dar doar în ceea ce priveşte formulările naturale. Asta înseamnă că Graph Search ţine cont de modul în care formulăm întrebări natural şi nu urmează nişte tipare stricte. Mai mult, caseta de sus în care puteai căuta până acum a fost înlocuită cu o bară albastră deschisă oricărui tip de căutare. 

image

„Ne-am dat seama că acea casetă îi incomoda pe oameni şi aceştia nu ştiau mereu ceea ce pot căuta şi ce nu“, a declarat unul dintre reprezentanţii Facebook. În plus, există o modalitate de a rafina rezultatele în funcţie de proximitatea spaţială şi gradul de interacţiune: Refine This Search.

După cum a spus Zuckerberg, acest Graph Search va întreţine acele 1.000 de miliarde de conexiuni şi le va spori.

Graph Search este un proiect foarte mare care ne va lua câţiva ani ca să indexăm toată harta, dar suntem încântaţi în legătură cu pilonii oameni, poze, locuri şi interese. Mark Zuckerberg fondator Facebook

Interesele la comun

Graph Search este despre cum pot oamenii să interacţioneze cu mai mulţi oameni pe baza intereselor comune. De la filme şi muzică la cărţi şi aplicaţii nu există limită. Graph Search este lansat în versiune beta, iar doritorii se pot înscrie să-l încerce. Desigur, acest motor de căutare deschide şi uşa oportunităţilor în ceea ce priveşte publicitatea personalizată.

image

În ciuda viziunii de ansamblu optimiste asupra Graph Search, produsul este încă în faza de proiect pornit la drum. Nu include şi Open Graph care permite accesul la ultimele melodii ascultate, spre exemplu, sau la ultimele mesaje publicate. Acestea vor veni în lunile următoare.

Cei patru piloni de bază ai Graph Search: oameni, poze, locuri şi interesele comune. Acesta din urmă este poate cel mai interesant de urmărit şi cel cu cea mai largă acoperire. În ceea ce priveşte „oamenii“ e vorba de lucrurile pe care le au în comun cu tine, inclusiv cele care ţin de informaţiile de profil (oraşul, educaţia, etc.). „Pozele“ sunt cele în care ai fost etichetat, sau au fost prietenii tăi etichetaţi, ori cele pe care le-ai încărcat pe reţeaua socială. „Locurile“ sunt utile în a descoperi restaurante, de exemplu, iar „interesele“ vor apropia utilizatorii în funcţie de preferinţele personale.

Confidenţialitatea în Graph Search

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite