2. Anunţă clienţii că oferi un newsletter

Un client trebuie să opteze pentru abonarea la newsletter-ul tău, pentru că dacă îl vei introduce automat atunci s-ar putea să se simtă revoltat. Organizează o secţiune pe site unde clienţii tăi să se poată abona, iar dacă doreşti să ai mai multe persoane înscrise, atunci le poţi motiva oferind diverse recompense gratuite (precum o carte în format PDF).

3. Foloseşte un subiect (titlu) interesant

Titlul este cea mai importantă parte care contribuie la succesul unui newsletter. În cazul în care ai ales un subiect plictisitor, clienţii tăi vor şterge email-ul înainte de a-l deschide.

4. Foloseşte modul personal

De ceva timp apelativele precum „dragă cititorule” nu mai funcţionează, deoarece sunt învechite, iar tehnologia ne permite acum să realizăm un studiu de piaţă pentru a cunoaşte cât mai bine abonaţii. Astfel, poţi face în aşa fel încât să i te adresezi pe numele mic, folosind personalizări, sau chiar să construieşti un newsletter în funcţie de tipul cititorului.

5. Foloseşte imagini relevante

Imaginile pot evidenţia titlul, o concluzie, un subiect dezbătut în newsletter. O imagine poate face cât o mie de cuvinte şi, pentru a fi de impact, o prelucrare în Photoshop nu ar strica.

6. Fă-l uşor de citit

Recomandat ar fi să se înţeleagă ideea principală de la prima citire pe diagonală. Având în vedere că majoritatea vizualizează email-urile de pe un mobil, atunci trebuie ca informaţia să fie scanabilă cu ajutorul titlurilor, paragrafelor şi numerotărilor.

7. Instigă la acţiune

Este important să-ţi impulsionezi clienţii să acţioneze. Dar şi mai important este să creezi design-ul potrivit pentru a-i impulsiona să facă asta. Trebuie să ştii de la bun început care este scopul final al email-ului. Să vândă ceva? Să citească un articol? Să trimită conţinutul unui prieten? Să îl distribuie pe o platformă de social media? Hotărăşte-te asupra unei acţiuni şi ajută-l pe cititor să facă următorul pas. Foloseşte butoane call to action de tipul „Află mai multe”, „Detalii” şi utilizează-le în corpul email-ului. Astfel, dacă nu va citi tot textul, butonul call to action îşi va face treaba.

8. Analizează statisticile

Statisticile îţi oferă multe informaţii despre ceea ce îi atrage pe utilizatori. Pornind de la acestea, vei şti exact ce trebuie îmbunătăţit pentru a atrage cât mai mulţi clienţi.

9. Solicită feedback

Părerea clienţilor contează. Poţi învăţa multe lucruri care te vor ajuta în viitoarele campanii de marketing. Canalul pe care le soliciţi feedback depinde doar de tine (email, reţele sociale, blog).

10. Testează

Înainte de a trimite newsletter-ul clienţilor este indicat să efectuezi teste. Deschide-l din diferite browsere (Google Chrome, Firefox) şi de pe diferite dispozitive (laptop, tabletă, telefon mobil).

  Ruxandra Meculescu

Studentă An II Masterat Social Media şi Marketing Online, SNSPA

https://www.linkedin.com/in/ruxandra-meculescu-1a4453b7/