XIAOMI intră în clubul companiilor cu o valoare de piaţă de 100 miliarde de dolari
0Preţul acţiunilor companiei chineze Xiaomi a atins ieri, 23 decembrie, suma de 31.90 dolari HK, cel mai înalt nivel din istoria companiei, cu o valoare de piaţă care depăşeşte 775.6 miliarde dolari HK şi propulseză compania în mod oficial în clubul companiilor cu o valoare de piaţă de 100 miliarde de dolari.
Xiaomi, care generează majoritatea vânzărilor din afacerea sa cu smartphone-uri, a urmărit iniţial o evaluare de 100 de miliarde de dolari pentru oferta sa publică, au spus apropiaţi de tranzacţie în mai 2018. Dar au atins doar jumătate din acest nivel la debut, iar acţiunile au fost tranzacţionate sub preţul de ofertă, de 17 dolari SUA, în mare parte din primii doi ani, de când a devenit companie publică.
Acţiunile au început să crească în august, după anunţul că Xiaomi va intra în indexul Hang Seng. Acţiunile s-au dublat de atunci. Xiaomi a raportat în noiembrie cea mai rapidă creştere trimestrială a vânzărilor din doi ani, în timp ce câştigurile au depăşit estimările analiştilor. Vânzările mari din timpul festivalului de cumpărături „Double 12” din China au contribuit la alimentarea saltului de 20% din decembrie.
În trimestrul al treilea, livrările de telefoane inteligente Xiaomi au ajuns la 46.6 milioane de unităţi, plasând compania în Top 3 la nivel mondial; numărul dispozitivelor IoT conectate (în afara telefoanelor inteligente şi laptopurilor) pe platforma AIoT a atins un nivel de 289 de milioane, consolidând poziţia platformei Xiaomi ca lider global pentru utilizatori. De la începutul anului, preţul acţiunilor Xiaomi a crescut cu peste 180%.

Xiaomi rămâne una dintre puţinele firme de tehnologie chineze care se bucură de o creştere puternică în străinătate, beneficiind în acelaşi timp de adoptarea de către China a tehnologiei 5G şi câştigând o cotă de piaţă internă de la concurentul Huawei Technologies Co.