Hackerii continuă atacurile asupra „The Wall Street Journal“ şi Twitter nu se grăbeşte să se supună regulilor chineze

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Publicaţia „The Wall Street Journal“ a anunţat la sfârşitul lunii ianuarie că a fost victima atacurilor informatice chineze, la scurt timp după ce „The New York Times“ a acuzat acelaşi tip de practici. Mai mult, Twitter, o altă victimă a hackerilor, a spus că nu se grăbeşte să intre în China şi nu e dispusă la vreun compromis.

Mesajul de mai sus a fost publicat de Rupert Murdoch pe Twitter. El este fondatorul şi directorul News Corp, companie care deţine şi publicaţia WSJ. Anunţul lui Murdoch vine la aproape o săptămână după ce au fost dezvăluite primele informaţii despre atacurile venite din China. Principalul scop al acestora este controlarea relatărilor despre guvernul chinez şi societatea chineză.

În cazul „The New York Times“, motivul atacului informatic a a fost o anchetă publicată de ziar în luna octombrie. Subiectul acesteia era averea premierului chinez şi a rudelor sale.

Nici reţeaua socială nu a scăpat de atacurile informatice recente, dar nu a indicat direct spre China, ci s-a rezumat la a spune că nu a fost opera unor amatori. Mai mult, tehnicile au fost rafinate, iar în urma acestui episod au fost compromise 250.000 de conturi. Parolele acelor profiluri au fost resetate şi utilizatorii au fost informaţi prin email, dar se poate ca printre ele să fi fost şi cel al preşedintelui american Barack Obama.

Într-un interviu acordat WSJ, directorul Twitter, Dick Costolo, a spus că i-ar surâde intrarea în China, dar nu este dispus la compromisuri. „Nu avem de gând să recurgem la vreun sacrificiu pe care se presupune că trebuie să-l facem pentru a ne putea desfăşura în China“, a declarat acesta. Marile reţele sociale occidentale şi unele produse ale Google sunt interzise în ţări din Asia, cum ar fi China sau Iran. De regulă, guvernele acestor state vor să aibă un control amănunţit asupra informaţiilor care circulă pe astfel de reţele. 

Controlul informaţiei prin produse alternative

În China activează produse secundare celor occidentale, cum ar fi Sina Weibo sau Tencent Weibo - alternative la Twitter. Acestea au fost lansate în 2009, respectiv 2010 şi au împreună aproximativ un miliard de utilizatori. Cele două au „weibo“ în nume pentru că înseamnă microblog.

Cât despre acest control al informaţiilor găsite sensibile de către guverne şi autorităţi locale, Costolo a spus că se amplifică pe măsură ce creşte popularitatea reţelei în mai multe ţări. „Spre exemplu, în Germania este împotriva legii să promovezi discursul cu caracter nazist. Când cineva dă click pe un tweet pe care a trebuit să-l ştergem din cauza unei cereri oficiale, utilizatorul va primi un mesaj care îl informează că acel tweet nu este vizibil din aceste motiv.“ 

Nici directorul Google, Eric Schimdt, nu este prea îngăduitor cu China în ultima sa carte. „The New Digital Age“ va apărea pe piaţă în aprilie, dar sunt deja disponibile fragmente. Schimdt a spus că această ţară este „cel mai activ şi entuziast cenzor al informaţiei“. El a efectuat de curând o vizită în Coreea de Nord, alt stat comunist care practică cenzura informaţiei.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite