Trebuie urmărit astfel: care este profilul consumatorului, cui ne adresăm, care sunt interesele lui, din ce surse îşi ia el informaţia, dacă foloseşte device-uri mobile sau se uită pe desktop, unde se află când intră în contact cu mesajul sau ce ocupaţie are în acel moment.

E-marketing-ul reprezintă acel segment sau acea abordare care se ocupă cu promovarea produselor şi serviciilor prin instrumente şi metode online. Acesta mai este cunoscut şi sub denumiri precum: Web Marketing, Marketing Online, Digital Marketing sau chiar, Internet Marketing.

Pe de altă parte, E-business-ul reprezintă dezvoltarea şi implementarea proceselor de business pentru realizarea schimbului de servicii şi  bunuri online cu scopul de a obţine valoare adăugată. E-marketingul poate fi considerat acţiune de suport pentru E-business, atunci când în strategia de marketing a unei afaceri online sunt incluse metode digitale.

Printre metodele care pot fi folosite în mixul de E-marketing se numără: E-mail Marketing (trimiterea de newslettere), Social Media (comunicarea prin reţele sociale), Google Adwords (reclamă plătită prin intermediul motorului de cătare Google), SEO (Search Engine Optimisation – optimizarea textelor pe baza intereselor consumatorilor, astfel încât să ajute la o indexare mai bună din partea Google), Display Advertising (afişarea de bannere online), Referral sau Affiliate Marketing (promovare prin mesaje de tip recomandare) etc. Fiecare dintre acestea are caracteristici aparte de care trebuie ţinut cont atunci când se stabileşte mixul de E-marketing.

Sursă foto: code95.com

E-marketingul ar trebui să reprezinte o extensie naturală a oricărui business, fie el fizic sau online, fiind însă esenţial pentru afacerile online. Avantajul primordial al acţiunilor de E-Marketing îl reprezintă tocmai posibilitatea de a afla cât mai multe, dacă nu chiar totul despre consumatorii E-business-ului pe care îl susţine. Online-ul are această capacitate incredibilă de a reţine totul despre utilizatorii săi, iar în cazul în care un ofertant doreşte să apeleze la aceste servicii, să o poată face în schimbul unui cost. Ba mai mult, multe afaceri online au integrate sisteme proprii de stocare a informaţiilor despre utilizatori, astfel încât acestea să fie folosite mai apoi în campaniile de promovare. Desigur, aici intervin probleme de etică, informaţia cu caracter privat fiind neprotejată şi folosită ca obiect de schimb. Deşi multe reţele sociale spre exemplu, au posibilitatea de a păstra privată o bună parte din detaliile personale, utilizatorii sunt din ce în ce mai sceptici cu privire la acest lucru.

Sursă foto: webtern.solutions

 Loredana Radu

 Account Executive, Geometry Global România

 Studentă An II Masterat Social Media şi Marketing Online, SNSPA

 linkedin.com/in/loredana-andreea-radu-29252865/