Interviu despre plata electronică în România: domeniul e abia la început, dar potenţialul este unul foarte mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aplicaţia SEQR este pe iPhone şi pe Android, vine şi pe Windows Phone. FOTO Adevărul
Aplicaţia SEQR este pe iPhone şi pe Android, vine şi pe Windows Phone. FOTO Adevărul

Seamless este o companie suedeză care a adus în România soluţia SEQR de plată electronică. Aplicaţia funcţionează pe iPhone, Android şi Windows Phone. Am vorbit cu Oana Nanulescu, country manager, despre sistem, cât de bun e şi de ce contează acest domeniu.

Există câteva domenii mari în care oamenii vor să dea lovitura prin tehnologie. Sunt reţelele sociale, sunt aplicaţiile şi ar mai fi plata aceasta electronică sub toate aspectele sale. Unii apelează la SMS, rapid, simplu şi cu sume mici. Alţii, ca Mastecard, s-au gândit la carduri cu cipuri speciale. SEQR s-a gândit la o aplicaţie, un cont bancar pe cât de limitat ţi-l ţii şi uşurinţa cu care poţi plăti.

Oana Nanulescu explică în câteva cuvinte cum funcţionează sistemul. În telefon nu ai date confidenţiale, toate acestea rămân în bancă. În serverul SEQR nu ai decât „cunoştinţa“ conectării telefonului tău (pe care ai aplicaţia) la contul tău bancar. Când e vorba să efectuezi o plată prin SEQR, sistemul comerciantului, căruia îi voi spune popular „casă de marcat“, trimite un mesaj în serverul companiei că are de primit bani. „Mesajul“ conţine numărul de identificare a casei, suma pe care o aşteaptă şi locul. Clientul, când scanează codul QR, trimite, de asemenea, un mesaj către server. „Mesajul“ său are coordonatele locului, se identifică drept clientul cutare şi „spune“ că vrea să plătească.

Când cele două mesaje ajung în server, sunt comparate pentru potrivire. Se potrivesc? Atunci, se întoarce un mesaj către client: Plăteşti 15 lei aici? Plăteşti şi îţi iei produsele. În momentul tranzacţiei, banii sunt retraşi din contul clientului şi transferaţi într-un cont colector din care este plătit comerciantul. În casă este tipărit bonul fiscal, în aplicaţie rămâne chitanţa electronică. Ambele au acelaşi cod de identificare, tipărit la bază pe bonul fizic. Mai mult, clientul poate valida plata prin scanarea codului QR sau prin atingerea telefonului de marker, folosind conexiunea NFC. iPhone nu are NFC, de aceea codul QR rămâne o alternativă.

Interviul complet este disponibil pe Playtech

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite