FOTO VIDEO Cum vrea iCentre România să le ofere românilor experienţa din magazinele Apple devenite celebre

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primul magazin iCentre s-a deschis în Promenada Mall. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevăul
Primul magazin iCentre s-a deschis în Promenada Mall. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevăul

Produsele Apple au ajuns pentru mulţi un simbol al statutului, un motiv de stat la coadă sau de pus bani „la saltea“. Cu fiecare iPhone, în SUA şi alte câteva ţări, se adună oamenii la coadă în faţa magazinelor Apple Store. În România, nu avem încă aşa ceva, dar din octombrie avem un nou Apple Premium Reseller. „Adevărul“ a discutat cu şeful acestuia despre cum se prezintă iCentre românilor.

După ce a obţinut suficient profit din produse, mai ales după lansarea primului iPod, Steve Jobs s-a gândit că n-ar strica să îşi promoveze produsele şi într-un mediu gândit în raport cu acestea. Astfel a ajuns compania să-şi facă propriile magazine şi să vină cu tot felul de idei pentru designul acestora. Unele sunt cuburi din sticlă prin care vezi tot ce se întâmplă, altele sunt aranjate cu accente clasice. Dar acestea nu sunt în toate ţările şi deşi au intrat în Europa, Barcelona se bucură de Apple Store, în România încă nu sunt de găsit. Aici sunt însă cele de tip Apple Premium Reseller. Cel mai nou e iCentre.

La mai multe

iCentre România este condus de către Bogdan Costache, country manager, iar compania mamă este Hili Salomone, un joint venture dintre Hili Company şi VJ Salomone, ambele din Malta. În prima săptămână de la deschidere m-am întâlnit cu Bogdan Costache pentru a vorbi despre acest magazin, ce aduce nou şi ce înseamnă statutul de Apple Premium Reseller. Pe scurt, e ca un Apple Store, dar fără acţiunea directă a companiei americane.

iStyle, cel mai popular Apple Premium Reseller din România, a deschis în Băneasa Shopping City cel mai mare magazin cu produse Apple din Sud-Estul Europei. Nou-venitul iCentre îşi propune să mai aibă încă nouă magazine, concentrarea fiind pe oraşe cu peste 300.000 de locuitori acestea. iCentre, în postura de Premium Reseller, este ca un Apple Store, numai că Apple nu îl conduce în mod direct, ci doar asigură furnizarea produselor, instruirea consultanţilor - Apple Geniuses, cum sunt numiţi în magazinele americanilor - şi filosofia decorării magazinului pentru a-i respecta deciziile de promovare şi expunere de produse.

Intri în iCentre şi nimereşti la „biroul“ cu tablete. Mai în faţă şi puţin pe margine, de-a stânga şi de-a dreapta, sunt gadgeturile mai portabile, cum ar fi iPod-uri şi iPhone-uri. Pe marginile magazinului se regăsesc computerele Apple, de la Macbook-uri la iMac-uri şi monitoare Apple. Aproape de biroul de service şi de casa de marcat există accesoriile. Apple nu s-a complicat în acest domeniu, le-a lăsat pe cele mai multe în seama terţilor, producători de boxe consacraţi sau furnizori de carcase şi cabluri pentru dispozitivele sale.

Bogdan Costache mi-a explicat că totul trebuie scăldat într-o lumină plăcută, utilă şi fără să fie incomodă. Astfel ai deasupra tastaturii Macbook-urilor câte o sursă de lumină, vei scrie fără probleme, dar vei putea să vezi şi informaţiile de pe ecran fără reflexii deranjante. Apple, după cum îşi orientează produsele în magazin, schiţează harta interesului: PC-urile şi laptopurile sunt date mai în lături, le lasă pentru cei cu adevărat interesaţi şi dispuşi să le cumpere, pe când dispozitivele post-PC obţin centrul şi podiumul. Lumini şi design, cam asta ar fi rezumarea rapidă, în trei cuvinte, a filosofiei Apple pentru magazinele în care apar produsele sale.

Şeful iCentre România mi-a vorbit şi despre consultanţi, aceştia nu vor fi niciodată incomozi clientului, deşi există o tendinţă din partea românilor de a crede că imediat ce un astfel de consultant vine lângă ei vrea neapărat să-i vândă ceva. Desigur că scopul e vânzarea, dar nici experienţa pe care o are când vizitează un astfel de magazin nu trebuie omisă. În definitiv, chiar dacă nu cumpără azi şi o va face peste câteva luni sau un an, dacă i-a plăcut cum a fost tratat, va reveni pentru achiziţie.

Click pe poze pentru o galerie foto completă cu iCentre România

icentre romania foto razvan baltaretu/adevarul icentre romania foto razvan baltaretu/adevarul

Investiţia în cele trei magazine din Capitală, din toate cele zece, va ajunge la un milion de euro, iar estimarea de vânzări este de două milioane de euro per magazin, într-un an. În primele zile, Costache a spus că au reuşit să vândă din fiecare produs, cu mai mare interes din partea clienţilor faţă de cele mobile. Hili Salomone a decis să vină în România după ce a cercetat ţările din regiune şi a văzut că mai este loc pentru extindere. „Am analizat piaţa, aceasta nu este saturată. În Ungaria sunt nouă reselleri, în timp ce în România sunt doi premium reselleri, iar noi suntem al treilea“, a declarat Zoltan Sandor, CEO iCentre, citat de Capital.

Hai să discutăm, ne găseşti pe Facebook - Tech Adevărul

Află mai multe despre Apple: 

VIDEO Preview cu iPad Air, lansată astăzi şi în România

Wozniak visează la un parteneriat între Apple şi Google şi la un viitor improbabil

Apple şi Microsoft dau în judecată Google într-un nou război al patentelor

iPad Air, cea mai performantă tabletă Apple, pusă în vânzare de Orange

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite